سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ سرمی از ایران به عراق ارسال نشده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهای اخیر اخباری مربوط به کمبود سرم در ایران منتشر شده است و در همین راستا نیز روز گذشته پایگاه خبری رکنا در گفت و گو با علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، از کمبود شدید تمام انواع سرم در ایران خبر داد. براساس این اخبار، شاهد کمبود شدید انواع سرم از جمله سرم های نمکی، سرم های شست و شو، سرم های تزریقی و سرم های درمانی در بسیاری از مراکز درمانی هستیم، به نحوی که سرم در بیمارستان ها و داروخانه ها سهمیه بندی شده است.

در این میان شایعاتی منتشر شده است مبنی بر این که علت اصلی کمبود سرم در کشورمان، ارسال سرم های موجود در کشور به عراق برای استفاده در موکب های درمانی مسیر راهپیمایی اربعین در روزهای گذشته بوده است.

اما پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تکذیب این شایعات، در صفحه توئیتر خود نوشت: در ایام اربعین هیچ سرمی از ایران به عراق ارسال نشده، بلکه عراق تدارک دارویی لازم را برای میزبانی از زائران اباعبدالله (ع) دیده و سرم موردنیاز موکب های درمانی هم از کشور ترکیه خریداری شده است.

این در حالی است که روز گذشته دکتر علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان در گفت و گو با رکنا ضمن تاکید بر کمبود شدید سرم در داروخانه ها، سهمیه بندی سرم در بیمارستان ها و مراکز جراحی را تایید کرد.

او به رکنا گفت: اکنون وضعیت سرم در کشور به هیچ وجه مناسب نیست و شرکت های پخش زیر نظر سازمان غذا و دارو موظف شده اند که سرم های خود را با اولویت ویژه و به صورت سهمیه بندی به مراکز جراحی و بیمارستان ها تحویل دهند. به همین دلیل، در بسیاری از داروخانه ها و برخی درمانگاه ها با کمبود شدید سرم مواجه شده ایم، اما وضعیت در بیمارستان ها و اتاق های عمل تا حدودی بهتر است.

کدخبر: 825838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟