آخرین وضعیت پایانه مرزی تمرچین از زبان استاندار آذربایجان‌ غربی

به گزارش رکنا، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی عصر روز جمعه در گفتگو با رسانه ملی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار با تصمیم ستاد مرکزی اربعین کشور، پایانه مرزی تمرچین میزبان زائرین اربعین حسینی شده است.

وی افزود: نزدیکی این پایانه مرزی به استان‌های شمال‌غربی کشور و همچنین دارا بودن آب‌وهوای معتدل نسبت به مرزهای غربی از مزایای این پایانه مرزی به حساب می‌آید.

معتمدیان عنوان داشت: روزهای گذشته با هماهنگی های صورت گرفته با طرف عراقی، زائرین اربعین حسینی از تمرچین به اربیل و از آنجا به بغداد و کاظمین منتقل می‌شدند و برای این‌کار حدود ١٧٠٠دستگاه از اتوبوس های ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقلیم کردستان عراق پای‌کار آمده بودند.

وی تصریح کرد: امروز براساس دستور ستاد مرکزی اربعین مبنی بر انسداد مرزهای شش‌گانه کشور با عراق بدلیل ازدحام در مرزهای غربی، ماهم به تبعیت از ستاد مرکزی اعمال محدودیت کرده و پایانه تمرچین را تا اطلاع بعدی ستاد مرکزی مسدود کردیم.

معتمدیان اظهار کرد: تعدادی از زائران که دیشب را در تمرچین گذرانده بودند با هماهنگی طرف عراقی از مرز عبور کرده و بسلامت به شهرهای داخلی عراق منتقل شدند.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان گفت: در مورد آب و غذا و اسکان و حمل‌ونقل زائرین از مرز تمرچین به شهرهای داخلی عراق هیچ مشکلی وجود ندارد و تدابیر حداکثری برای راحتی زائرین اربعین اباعبدالله الحسین اندیشیده شده است./فارس

کدخبر: 823887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟