پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک تهران در هفته اول مهر / پیشنهاد پلیس برای شناور شدن ساعت کاری ادارات

به گزارش رکنا، سید ابوالفضل موسوی پور، در جلسه نخست «استقبال از مهر ۱۴۰۱»  با بیان اینکه پلیس راهور آماده باش صد در صد ستادی و انتظامی دارد، افزود: سرویس مطلوب به کاهش ترافیک تهران کمک می‌کند. ظرفیت بزرگراه‌ها محدود است و همه می‌خواهند که با خودرو تردد کنند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به اهمیت سرویس مدارس برای کاهش ازدحام گفت: اگر تمهیدات برای سرویس مدارس از الان انجام نشود، همه در روز اول مهر می‌خواهند که از خودروی شخصی استفاده کنند. معمولا در هفته نخست بازگشایی مدارس، ۲۰ درصد به ترافیک عادی شهر اضافه می‌شود اما پیش بینی ما بیش از ۳۰ درصد است. استفاده از خودروی شخصی و خودروهای تک سرنشین سبب می‌شود که ترافیک در هفته اول مهر بیشتر شود.

سرویس مدارس باید از روز نخست اجرا شود

وی با تأکید بر اینکه سرویس مدارس باید از روز نخست اجرا شود، گفت: همچنین باید برچسب سرویس مدارس و اطلاع رسانی آن از چند روز قبل از آغاز مدارس انجام شود. نداشتن برچسب سرویس مدارس باعث جریمه نخواهد شد اما نداشتن معاینه فنی و تخلفات نظیر نبستن کمربند ایمنی و … از روز نخست مهر به شدت برخورد می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه به نمایندگی از ‌پلیس راهور تقاضای برگزاری جلسه شورای ترافیک را داشت. موسوی‌پور ضمن اشاره به ممنوعیت تردد کامیونت‌ها در ساعت مشخص گفت: همچنین در هفته نخست مهر باید ساعات اداری کارکنان دولت شناور شود. البته هفته اول مهر با اربعین همزمان شده است که نگرانی‌های حمل و نقلی را بیشتر می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: تعدادی از نیروهای ستاد نظیر اورژانس، پیمانکاران مرکز کنترل ترافیک، آتش نشانی و ... باید در میادین اصلی سطح شهر به صورت فیزیکی حضور داشته باشند.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ؛ خط کشی در معابر جلوی مدارس، علائم و تابلوها نیز باید در دستور کار اجرایی قرار گیرد تا اگر نیاز به ترمیم و تعمیر دارند، پیش از بازگشایی مدارس انجام شود.

سرهنگ غلام نصراللهی نماینده فاتب نیز در ادامه جلسه با تأکید بر اینکه باید عارضه سنجی تردد در حوزه ترافیک شهری صورت گیرد، اظهار کرد: واکاوی و سبب شناسی مصوبات و اقدامات سال‌های گذشته باید انجام شود چرا که دیگر کاربردی نیستند و طرحی نو باید اندیشیده شود. برای این طرح نو می‌توان از ظرفیت مراکز علمی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه همچنین باید استفاده بهینه از حمل و نقل کاربردی شود، افزود: ارائه تخفیفات و رایگان کردن بلیت‌های حمل و نقل انبوه بر از جمله تشویقات موردنظر برای کاهش استفاده از خودروی شخصی است.  باید طرحی که امسال برای بازگشایی مدارس تهیه می‌شود، دارای ملاحظات و پیوست‌های لازم باشد.

نماینده فاتب درباره راهکار کاهش ترافیک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در زمان بازگشایی مدارس گفت: برخی مدارس پایه که نیاز به حضور ندارند، در روزهای پرترافیک هفته مثل چهارشنبه و پنجشنبه از برنامه شاد استفاده کنند، چرا که هزینه بسیاری برای راه اندازی این برنامه آموزشی شده است.

کدخبر: 820245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟