دشوار شدن خرید خودروی جدید برای رانندگان تاکسی

به گزارش رکنا، تشکری هاشمی  گفت: طی سال‌های اخیر، به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت انواع خودرو و قطعات یدکی و همچنین، بالا رفتن نرخ سود وام نوسازی تاکسی های فرسوده ، مسائل و مشکلات این بخش تشدید شده‌ است.

سید جعفر تشکری هاشمی از عقب‌ماندن ناوگان تاکسیرانی از قافله نوسازی خبر داد و افزود: این امر باعث شده است تا قدرت خرید رانندگان تاکسی روز به روز کم‌تر شده و آن ها برای نوسازی خودرو ی خود، عملاً نتوانند از تسهیلات وام‌هایی که در اختیار ایشان قرار می‌گیرد، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش روزافزون قیمت خودرو، تنها یکی از چالش‌هایی است که مسیر نوسازی ناوگان تاکسیرانی را ناهموار کرده است، اظهار کرد: یکی از راه‌حل‌های اجرایی که در صورت تحقق می‌تواند امیدوار‌کننده باشد، پیشنهاد شهردار تهران در خصوص تخصیص درصدی از خودروهای وارداتی به ناوگان تاکسیرانی است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه به طور جدی، پیگیر اجرایی شدن این پیشنهاد اقای زاکانی هستیم و البته ایشان نیز قول داده‌اند که اختصاص این سهمیه به حمل و نقل عمومی را شخصاً پیگیری نمایند، تصریح کرد: طبیعتا اگر بتوانیم درصدی از خودروهای وارداتی را به ناوگان تاکسیرانی اختصاص دهیم، یک گام عملی رو به جلو برای حل بخشی از مسائل و مشکلات موجود برداشته‌ایم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ادامه شرایط موجود، خریداری خودروی جدید برای رانندگان تاکسی و نوسازی ناوگان را دشوارتر کرده است، خاطرنشان کرد: چنانچه شهرداری تهران، لایحه‌ای تنظیم و شورا ارائه کند تا همانند قبل، کمک بلاعوض در اختیار رانندگان تاکسی قرار گیرد، قطعاً آن را پیگیری خواهیم کرد تا جای ممکن، امکان نوسازی ناوگان را فراهم اوریم.

کدخبر: 819969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟