انتقاد تند اعضای شورای شهر از دوره پنجم شورا / اقراریان: آقای محسن هاشمی پاسخگوی عملکردت باش !
حجم ویدیو: 87.53M | مدت زمان ویدیو: 00:09:17

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اعضای شورای شهر تهران ، در هفتاد و نهمین جلسه شورا نسبت به عدم ارائه گزارش حسابرسی طی ۴ سال در شورای شهر پنجم ، انتقاد کردند.

پرویز سروری - نایب رئیس شورای شهر تهران

پرویز سروری ، نایب رئیس شورای شهر تهران در این خصوص گفت: در ۴ سال شورای پنجم یک گزارش هم از حسابرسی ارائه نشده است؛ یعنی تمام انحرافاتی که در دستگاه وجود داشته طی ۴ سال ادامه پیدا کرده است. اینجا کسانی که ادعای شفافیت داشتند شناخته شدند.

وی افزود: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، بیش از ۳۰۰ گزارش را بررسی کردند و زحمت کارهای دوره قبل را نیز متحمل شدند. از شورای شهر پنجم باید سوال شود که چرا زمینه انحراف در شهرداری تهران را اجازه دادید رخ دهد؟ 

اقراریان

در ادامه مهدی اقراریان ، رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه نه تنها بار حسابرسی دوره قبل شورا بر دوش شورای شهر ششم افتاده است؛ بلکه در سایر حوزه ها نیز شورای شهر ششم درگیر اتفاقاتی است که در دوره قبل رقم نخورده گفت: اصلاح طلبان باید پاسخگوی عملکردشان باشند. احزابی که در شورای قبل، روی این کرسی ها نشستید، آقای محسن هاشمی ، باید پاسخگوی عملکردتان باشید و من شما را مورد خطاب قرار می دهم. چرا هیچ گزارش حسابرسی ارائه نشده و شهر را رها کرده اند؟ این یک فاجعه است که در شهر رخ داده است.

وی افزود: امروز کوچک‌ترین مسئله ای را شورا از شهرداری پیگیری می کند؛ اما دوره قبل شورا نماینده شهرداری بود یا نماینده مردم؟ اگر نماینده مردم بودید چرا حسابرسی که اصلی ترین وظیفه شورا بوده را دنبال نکردید؟ 

اقراریان در ادامه با تاکید بر اینکه پرونده اشتباهات شورای پنجم همچنان مفتوح است گفت: پرونده اشتباهات آقای روحانی و کسانی که تخلف کرده است باز است‌. در خصوص ترک فعل دادستانی باید ورود کند و افکار عمومی را قانع کنند. 

او در پایان گفت: افرادی که در این زمینه تخلف کردند باید به مردم معرفی شوند و دستگاه های نظارتی نسبت به عملکرد این افراد ورود کنند.

حبیب کاشانی شورای شهر

در ادامه حبیب کاشانی ، از دیگر اعضای شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر پنجم علی رغم اینکه به بحث شفاف سازی اشاره داشتند؛ اما چون به صورت شعاری به آن نگاه کردند باعث بی انگیزگی حسابرسان شد و کسی پیگیر امور نبود. همچنین در خود شهرداری هم کسی پیگیر حسابرسی نبود. 

مهدی چمرانهمچنین مهدی چمران ، رئیس شورای شهر تهران در خصوص عدم ارائه گزارش حسابرسی در دوره قبل شورای شهر تهران گفت: اینکه چرا این موضوع در دوره قبل اجرا نشد مورد سوال است. به موقع ارائه کردن گزارش های حسابرسی بسیار مهم است و نمی توان آن را در سال های بعد ارائه کرد.

کدخبر: 805294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟