شهرداری تهران در ساخت و ساز سرمایه گذاری نمی کند

به گزارش رکنا، مهدی چمران پیش از هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در بافت فرسوده قراردادهای خوبی با نهادهای مختلف منعقد شده، گفت: شهرداری در این زمینه، امور را مدیریت خواهد کرد و ساختمان ها بین مردم تقسیم خواهد شد تا از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بعید است فضای جدید بزرگ تر از شهرک اکباتان باشد، افزود: نهادها و بانک ها در این زمینه وارد می شوند و شهرداری سرمایه گذاری نمی کند و در این راستا یا زمین ارائه می دهد و یا ساکنین را جابجا می کند و از محل موجود برای ارائه خدمات شهری استفاده خواهد کرد.

چمران گفت: مردم در فضای جدید و در ساختمان های جدید اسکان خواهند یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در محلات فرسوده بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی و یا بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری و ساخت و ساز انجام می دهد، افزود: شهرداری تسهیل گری می کند و در صدور پروانه و ارائه زمین کمک خواهد کرد.

وی گفت: در ساخت و ساز جدید نیز باید میزان دریافتی از مردم نیز محاسبه شود.

چمران با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه ساخت به یک هفته عنوان کرد: این موضوع مربوط به پروانه شهرسازی است چرا که صدور پروانه بیش از این زمان می برد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: به شدت دنبال این هستم که کاهش زمان صدور پروانه عملیاتی شود چون  تاثیر خوبی در مسکن خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌داد: پس از صدور پروانه شهرسازی اولیه، ارائه نقشه‌های اجرایی، محاسبات فنی و دریافت استعلامات نیز باید انجام شود.

کدخبر: 807634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟