کرونا سلامت روان دانش آموزان را به خطر انداخت

به گزارش رکنا، علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران  در همایش ملی سفیران سلامت دانش آموزی که در دبستان عدالت منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه تغییر در شرایط زندگی امروز بشر، رشد تکنولوژی و فناوری و حضور پررنگ آن زندگی انسان را متحول کرده و متعاقبش سبک زندگی نیز تغییر کرده است، گفت: اگر امروز تکنولوژی در خدمت انسان است و زمینه آسایش اش را فراهم می‌کند؛ اما مخاطراتی را نیز به همراه داشته و آرامش به واسطه وجود تکنولوژی کمتر شده است.

کرونا باعث شد به بهداشت فردی توجه کنیم؛ اما سلامت روان به خطر افتاد

وی افزود: در دوسال گذشته تجربه تازه‌ای پیدا کردیم و به زیست بوم جدیدی کوچ کردیم که در عین دستاوردهای مثبت، پیامدهایی نیز به همراه داشت. کرونا باعث شد به بهداشت فردی و محیطی بیشتر توجه کنیم؛ اما سلامت روان و سلامت اجتماعی را به مخاطره انداخت و در مجموع باعث شد به موضوع سلامت و همه ابعادش بیشتر توجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه امروز زندگی ما به تکنولوژی گره خورده و با تکنولوژی زندگی می‌کنیم عنوان کرد: سرعت بالای انتشار اخبار و اطلاعات، روح و روان ما را به مخاطره می‌اندازد و ما آرامشی که نسل‌های گذشته داشتند را نداریم. سرعت انتشار اخبار برای ما به لحاظ سلامت روح و روان، چندان خوشایند نیست.

کریمیان ادامه داد: سبک و سیاق زندگی بشر متفاوت تر از گذشته است و سلامت جسم، روان و معنوی و اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. برای این مهم باید فرهنگ سازی کرد که بهترین مکان برای این امر مدرسه و بهترین مخاطبان، دانش آموزان هستند.

وی اضافه کرد: امروز این اتفاق مبارک با همکاری بین دستگاهی در کشور ما در حال رخ دادن است و فرهنگ سازی را از مدرسه آغاز کرده ایم. این اتفاق مبارک یک اقدام هوشمندانه است و امیدواریم هرروز شاهد رشد و تعالی جامعه و فرهنگ مان باشیم.

همچنین میعادفر، رئیس اورژانس کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه کرونا تجاربی به همراه داشت و امروز "سلامت"، ملموس ترین واژه‌ای است که با تک تک سلول‌هایمان آن را حس می‌کنیم گفت: در این دو سالِ سخت، مدافعان سلامت با این ویروس مبارزه کردند و امروز آمار تلفات به کمتر از ۱۰ تن رسیده است که دستاوردی بود و دولت توانست طی پنج شش ماه بیماری را مدیریت کند.

وی ادامه داد: اگر تغییرات را از مدرسه شروع کنیم نتایج و اثراتش را در جامعه می بینیم. اگر آموزش ها در سطح دانش آموزی به طور جدی با تغییرات همراه باشد اثراتش را در آینده خواهیم دید. جای تعجب است که آمار تصادفات جاده‌ای بالاست که بخشی ناشی از رفتارهای ترافیکی نادرست است. ما با حضور در سراسر کشور یکی از اهدافی که دنبال می‌کنیم آموزش و همکاری مستمر با آموزش و پرورش است و این آمادگی را داریم که آموزش‌هایی را در مدارس و آموزش و پرورش برای معلمان و دانش آموزان داشته باشیم.

کدخبر: 781063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟