8 درصد دانشجویان دانشگاه تهران واکسن نزده اند/ اجازه ورود به کلاس و خوابگاه ندارند

به گزارش رکنا، علیرضا وجهی، معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: ۱۵ هزار نفر از دانشجوهای دانشگاه تهران در خوابگاه ها مستقر هستند که حدود ۸ درصد از آن‌ها یا یک دوز واکسن زده اند یا اصلا هیچ واکسنی تزریق نکرده اند.

به گفته وی 4 درصد دانشجویان دانشگاه تهران واکسن نزده اند و ۴ درصد دیگر یک دوز واکسن دریافت کرده اند که این افراد نمی‌توانند در خوابگاه‌ها نام نویسی کنند و مستقر شوند؛ اما بقیه دانشجویان مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: قبل از ورود دانشجویان به خوابگاه‌ها تمام وسایل ضدعفونی شده اند و شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت روزانه هم رعایت خواهند شد. دانشجویان خارجی دانشگاه تهران همانند سایر دانشجویان داخلی باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتما تزریق واکسن را جدی بگیرند. خوابگاه‌های علوم پزشکی با تمام ظرفیت فعالیت و کشور‌های جهان هم همانند دانشگاه‌های ایرانی این قوانین را رعایت می‌کنند.

او گفت: طبق آمار‌های دانشگاه تهران ۹۶ درصد دانشجویان واکسن تزریق کرده اند. ۴ درصد تنها یک دز واکسن تزریق کرده اند که این افراد اجازه ورود به خوابگاه‌ها را ندارند؛ بنابراین تنها ۹۲ درصد از دانشجویان دانشگاه تهران حق ورود به خوابگاه‌ها و کلاس‌های درس را خواهند داشت. 

دانشجویان ساکن شهر تهران و البرز نمی‌توانند درخواست خوابگاه بدهند؛ اما مابقی دانشجویان غیر بومی در این زمینه محدودیتی نخواهند داشت.

کدخبر: 772989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟