فروش سالیانه جای پارک به مغازه‌داران تهرانی/ پیشنهاد خلاقیت در درآمدزایی
حجم ویدیو: 33.01M | مدت زمان ویدیو: 00:04:29

به گزارش رکنا، مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در جریان تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال 1401 خطاب به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: 6 ماه از عمر شورای شهر گذشته و از دوستان خواستارم به ما توضیح دهند تدبیرشان در زمینه رفع مشکل جای پارک در تهران چگونه بوده است.

وی افزود:‌در بسیاری از کشورهای دنیا مدل‌های مختلفی برای تعیین جای پارک دارند یکی محل پارک خصوصی، دیگری عمومی و دیگری برای گروه‌های خاص مانند معلولان و نظارت بر همه این موارد وجود دارد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم امکان فروش سالیانه جای پارک را به کسبه‌ای که مغازه‌شان در حاشیه معابر است فراهم کنیم تا از این طریق درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد شود.

اقراریان بیان داشت: این درآمد سالیانه پایدار را می‌توان صرف ساخت پارکینگ در مناطق کرد طی دوره‌های گذشته تا کنون در زمینه ایجاد پارک و ساخت پارکینگ شهرداری به تکالیف خود به درستی عمل نکرده است و چرا الان باید نرخ عوارض را افزایش دهیم در حالی که جای پارک و پارکینگ نساخته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه موضوع پیش آمده در فروش سربازی تبعیض محسوب می‌شود و نباید بگذاریم مسأله پارک حاشیه‌ای هم مشابه این قضیه نوعی تبعیض در جامعه ایجاد کند گفت:‌اکنون فصل بودجه است از دوستان تقاضا دارم در مبحث درآمدزایی خلاقیت داشته باشند تا مشکلات را حل کنیم و اینکه سالیانه بتوانیم جای پارک را بفروشیم و به جای آن پارکینگ بفروشیم یکی از نکات حائز اهمیت است.

کدخبر: 768017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟