لزوم توجه به ظرفیت دختران دانش‌آموز

به گزارش رکنا، یوسف نوری در همایش بانوی خردمند که به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به جایگاه و سیره حضرت زهرا (س) اظهار کرد: امروز شاید برای ما در نظام تعلیم و تربیت پرداختن به سیره تربیتی ایشان مهمترین ذکر باشد.

وی افزود: بیش از ۶۰۰۰ شهید زن در دوران دفاع مقدس داریم که ۵۰۰ نفرشان در خط مقدم به شهادت رسیدند. شهدای بزرگی که نامدار بودند و شهرت جهانی یافتند و کسانی چون امام (ره) از تهذیب نفس به این جایگاه رسیدند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روش تربیتیِ الگویی حضرت زهرا که وقف لباس عروسی اش در شب عروسی از جمله مصادیق آن است گفت: ایشان برای مردم کار می‌کرد. موعظه حسنه، روش تربیتی دیگر حضرت زهراست. ظلم ستیزی در اینجا بسیار مهم است که در نهایت تبدیل به جهاد خواهد شد و در بیانات روز گذشته رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفت.

نوری افزود: از ۸۰۰ هزار تا یک میلیون همکار شاغل در آموزش و پرورش حدود نیمی، زنان هستند. زنان کارها را با جدیت بیشتری پیگیری می‌کنند. همچنین آنها به دلیل برخورداری از طبعی لطیف، امور را با ظرافت‌های خاص خود در مدارس پیش می برند. بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز نیز داریم که حدود نیمی از آنها دختراند و باید به این ظرفیت‌ها بیش از یپش توجه شود.

کدخبر: 765739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟