دولت حمایت نکند، نوری که چه عرض کنم ملاصدرا هم باشد نمی تواند برای آموزش و پرورش کاری کند

به گزارش رکنا، یوسف نوری به عنوان شانزدهمین وزیر آموزش و پرورش با کسب رأی اعتماد از نمایندگان مجلس راهی وزارت آموزش و پرورش شد. رئیس وزارت آموزش و پرورش جدید متولد 1340 است. رئیس وزارت آموزش و پرورش دارای دکترای تخصصی مدیریت گردشگری کودک دانشگاه علامه طباطبایی است. ادامه تحصیلات رئیس وزارت آموزش و پرورش؛ کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، کارشناسی برنامه‌ریزی و فوق دیپلم پرورشی است.

به گزارش رکنا، ابراهیم سحرخیر، معاون پیشین وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، در رابطه با انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: بین گزینه های پیش رو موجود، یوسف نوری گزینه بهتری بود. چرا که وی سابقه تدریس در مدرسه و مدیریت و معاونت در استان داشته است و به وزارت خانه رسیده است، این اندوخته یک تجربه مفید است.

وزیر، وضعیت فعلی آموزش و پرورش را آسیب شناسی کند

معاون پیشین وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه  در دو سال اخیر عقب افتادگی های آموزشی زیادی داریم که حالا حالا ها جبران پذیر نیست، گفت: وزیر جدید باید بتواند وضعیت فعلی آموزش و پرورش را آسیب شناسی کند. مشکلات فعلی آموزش و پرورش را شناسایی کند. و از تجارب دیگران استفاده کند. فعالیت آموزش و پرورش را در مدت 40 ساله گذشته بررسی کند و همه جوانب را بسنجد و نقاط ضعف و قوت را بررسی کند، که این نیمی از کار است.

آموزش و پرورش باید اولویت اول دولت باشد

وی در ادامه گفت: نیم دیگری از موفقیت وزارت آموزش و پرورش با وزیر جدید بستگی به حمایت دولت دارد. وزارت آموزش و پرورش باید اولویت اول دولت باشد، اگر چنین نگاهی باشد موفقیت حاصل می شود. اما اگر حمایت و نگاه دولت به آموزش و پرورش نگاه مولد نباشد و هزینه ای باشد و قرار باشد همه صرفه جویی‌های دولت در آموزش و پرورش صورت گیرد و به دنبال واگذاری مدارس باشند تا آموزش و پرورش را ارزان تر از این اداره کنند، نوری که چه عرض کنم ملاصدرا هم باشد نمی تواند کاری کند.

کرونا و بحران آموزش

سحرخیز افزود: سویه های جدید کرونا احساس ناامنی برای حضوری شدن مدارس ایجاد کرده،  والدین هم حق دارند نگران باشند چون  در مدرسه پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود. اگر به ازایه هر دانش آموز یک مراقب هم داشته باشیم باز هم نمی توان کرونا را کنترل کرد. در مدارس ، آبخوری ها بهداشت ندارند و اینکه انتظار داشته باشیم همه بچه ها با خود قمقمه شخصی بیاورد انتظار درستی نیست. دانش آموزی در برخی مناطق وجود دارد که پول ندارد پفک بخرد آنوقت چطور قمقمه بخرد یا هر روز آب معدنی بیاورد.

وی با بیان اینکه هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی گیرد گفت: حتی اگر آموزش مجازی بهترین امکانات را داشته باشد، هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی گیرد. حداقل پایه اول باید حتما حضوری باشد. اگر متخصصان حوزه بهداشت میبینند شرایط کرونا به گونه ای است که ممکن است با حضوری شدن مدارس شرایط بدتر شود باید کلاس ها را غیر حضوری کنند. 

کدخبر: 745281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیلوفر افتتاحی
آیا این خبر مفید بود؟