واکنش چمران به بلندمرتبه‌سازی و برج‌سازی اخیر در منطقه ۲۲ تهران

به گزارش رکنا، مهدی چمران در حاشیه سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با جلسه اخیر تعدادی از اعضای شورای شهر تهران با برخی از اعضای سابق شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با محوریت موضوع باغات برگزار شد و به خاطر اینکه ما این مسئله را به صورت علمی بررسی بکنیم باید از نظرات همه کارشناسان و اعضای سابق شورای شهر و اساتید این حوزه استفاده بکنیم که این جلسه برگزار شد و علاوه بر حضور دو تن از اعضای سابق شورای شهر تهران آقای شکیب از اعضای اسبق شورای شهر تهران و آقای ادیب‌زاده از اساتید این حوزه نیز در جلسه حضور داشتند.

وی تصریح کرد: جلسه خوبی برگزار شد و نقاط قوت و ضعف این مسئله مورد بررسی قرار گرفت. قطعا این جلسات را ادامه خواهیم داد و ان‌شاءالله در جلسات بعدی از حضور سایر متخصصین این حوزه در شهرداری و همچنین در وزارتخانه‌ها استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم به یک نتیجه متعادل برسیم.

چمران با بیان اینکه باید با نگاه و رویکرد حفظ درختان و توسعه فضای سبز شرایط را نیز برای ساخت و ساز مالکان در نظر بگیریم گفت: متأسفانه در گذشته به گونه‌ای عمل شد که نه تنها درختان و فضای سبز توسعه پیدا نکرد بلکه آسیب جدی نیز وارد شد و ما به دنبال افزایش میزان فضای سبز و همچنین صدور پروانه بر اساس ضوابط و مقررات خواهیم بود.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با ساخت و ساز و احداث برج‌ها در قسمتی از منطقه 22 تصریح کرد: این مطلب را بنده دقیقا اطلاعی ندارم و نمی‌دانم موقعیت و مکان آن کجا قرار دارد و چه زمانی پروانه گرفته است و حتما بررسی خواهد شد اما با توجه به مسائل شهرسازی و فضای شهر تهران و سیستم جغرافیایی موافق این همه برج‌سازی نیستم.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه این محل برای بلندمرتبه سازی دارای درخت بوده یا نبوده گفت: قطعا ما هیچ وقت اجازه قطع درختان و برج‌سازی در چنین محل‌هایی را نمی‌دهیم.

چمران همچنین درباره جمعیت منطقه 22 تصریح کرد: جمعیت و ساکنین این منطقه نیز در طرح جامع تفصیلی ذکر شده است به طوریکه در طرح تفصیلی در دوره گذشته وضعیت جمعیت و ساکنان منطقه 22 مورد بازنگری قرار گرفت اما با همه شرایط مباحث خدماتی و آموزشی در منطقه 22 حتی نسبت به شهرهای سایر کشور نیز کمتر است.

کدخبر: 758669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ناصر عظیمی
آیا این خبر مفید بود؟