چمران: عدم تامین قطعات مترو اصل مشکلات مترو است

به گزارش رکنا، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در حاشیه سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با شهردار تهران اظهار داشت: بخشی از این جلسه هم‌اندیشی در خصوص حوادث مترو و راه های پیشیگیری و خرید قطعات بوده است.

وی ادامه داد: عدم تامین قطعات مترو اصل مشکلات مترو است؛ گزارشات دقیقی آنچه رخ داده است در لین جلسه مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی دغدغه‌ای است که از گذشته تا کنون با ما همراه بوده است.

چمران گفت: اگر جلوی حوادث رخداده را نگیریم و پیشگیری نکنیم تضمینی نیست که دوباره رخ ندهد؛ قطعات یدکی در چند سال گذشته خریداری نشده است و به همین دلیل به این شرایط بحرانی رسیدیم.

وی خاطرنشلن کرد: سیگنالینگ مترو برای ۲۰ سال گذشته است و باید به روز رسانی شود؛ در حادثه‌ای که رخ داد متاسفانه سیستم اتوماتیک قطع و به حالت دستی تبدیل شده است و مرکز کنترل بر آن قطار نظارت نداشته است.

چمران خاطرنشان کرد: به دلیل نقض در سیگنالینگ اتاق کنترل نتوانست مطلع شود که سیستم اتوماتیک قطع شده است.

وی در خصوص اینکه منایع مالی برای به روز گردن قطار‌ها مشخص شده است، خاطرنشان کرد: جان مردم در میان است و باید منابع مالی آن مشخص شود؛ شهرداری منابع مالی ندارد اما این فراتر از شهرداری است و باید دولت و مجلس در این خصوص وارد میدان شود.

وی در خصوص اینکه دلیل عدم خرید تجهیزات تحریم بوده یا بودجه گفت: بودجه‌ای برای خرید وجود نداشته است؛ تحریم چندان در این حوزه موثر نبوده است.

کدخبر: 755375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟