شروع دوباره حفاران چاه عمیق آب در نزدیکی اشکفت سلمان/ امکان ایجاد مشکل در ثبت جهانی ایذه

به گزارش رکنا، پس از یک وقفه چند روزه و بدون در نظر گرفتن دغدغه‌ ها و نگرانی‌ های دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی شهرستان ایذه، تیم حفار در نزدیکی سایت تاریخی اشکفت سلمان یکبار دیگر فعالیت شبانه روزی خود را از سر گرفت.

در این باره فعال میراث فرهنگی خوزستان به ایلنا گفت: آغاز به کار حفاری این تیم درست در جهت مقابل تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و انجمن‌ها و مردمی است که مدت‌ها در تلاش هستند تا به آرزوی دیرینه خود یعنی ثبت آثار جهانی ایذه برسند. این کار بدون نظر کارشناسی است و باید اداره کل میراث فرهنگی خوزستان فوری جلوی ادامه فعالیت آن را بگیرد، زیرا احتمال به خطر افتادن روند ثبت جهانی آثار تاریخی ایذه وجود دارد.

مجید کیوانی افزود: مشکل تأمین آب شرب مردم نه از طریق حفر چاه که از سرشاخه‌های کارون و دریاچه عظیم کارون ۳ می‌گذرد. ما نباید آینده یک شهر را به خطر بیندازیم و حفر این چاه دقیقا خطر عقیم‌سازی چشمه اشکفت سلمان را چندین برابر می‌کند.

با توجه به جلسه کارشناسی که با حضور نمایندگان آب استان، رئیس پایگاه میراث فرهنگی آیاپیر، شهردار ایذه و انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه «تا ری شا» در محل فرمانداری ایذه برگزار شد، نظر نهایی در منع ادامه فعالیت تیم حفار بوده و اینکه این تیم با چراغ سبز چه کسانی به فعالیت دوباره برگشته‌اند هنوز بر کسی روشن نیست.

کدخبر: 757915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟