رایزنی معاونت گردشگری برای معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری غرب کشور در رسانه ملی

به‌گزارش  رکنا؛ علی‌اصغر شالبافیان در سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس در همایش منطقه‌ای « توسعه گردشگری پسا کرونا محور غرب کشور » ، یکی از رویکردهای مهم وزارت میراث‌ فرهنگی را تعریف مسیرهای گردشگری جدید دانست و گفت: در این رابطه محور گردشگری غرب کشور را به واسطه جاذبه‌های زیادی که در این استان وجود دارد، در اولویت قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هم‌افزایی خوبی بین استان‌های غرب کشور برای شکل‌گیری این محور وجود دارد، اعلام کرد: ترکیب جاذبه‌های گردشگری مختلف در این استان‌ها به شکلی است که امکان طراحی مسیرهای گردشگری موضوعی متعدد در آن فراهم است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تقدیر از استاندار کرمانشاه برای پیش‌قدم شدن برای شکل گیری این محور، بیان کرد: وجود یادمان‌های مختلف دفاع مقدس در استان‌های غرب کشور در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان فرصت بی‌نظیری را برای معرفی این استان‌ها فراهم کرده است و از آنجایی که هرساله افراد زیادی در قالب راهیان نور به این مناطق سفر می‌کنند، می‌توانیم از این ظرفیت در حوزه گردشگری استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: اگر بتوانیم تنوعی را در تورها و برنامه‌های گردشگری غرب ایجاد کنیم، می‌توان به شکل‌گیری مسیرهای گردشگری با محوریت استان‌های غربی کمک کرد.

شالبافیان با تأکید بر ضرورت تسریع در برنامه‌ریزی و اجرایی کردن محور گردشگری غرب کشور، عنوان کرد: زمانی که به سمت توسعه گردشگری مسیر محور در این منطقه حرکت کنیم، مخاطبان وسیعی را پوشش خواهیم داد. همچنین برای این محور برنامه بازدید گردشگران خارجی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به اعتقاد وی، خوشبختانه به لحاظ زیرساخت‌های مورد نیاز در این منطقه مشکلی وجود ندارد، به گونه‌ای که پروازهای بین‌المللی در این استان‌ها برقرار است.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری رویدادهای بین‌المللی و منطقه‌ای در استان‌های غربی را در دستور کار داریم که برنامه آن را در سال آینده برای معرفی بیشتر غرب کشور اجرایی می‌کنیم.

معاون گردشگری در ادامه به ضعف تبلیغات گردشگری منطقه هم اشاره کرد و تصریح کرد: باید به شکل هم‌افزایی این استان‌ها در زمینه تولید محتوا به زبان‌های مختلف به‌ویژه زبان کشورهای همجوار اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین علاوه بر گردشگران خارجی، باید تلاش کنیم تا محور غرب کشور در سبد گردشگری مسافران داخلی هم قرار گیرد.

شالبافیان با بیان این مطلب که محور غرب کشور داری جاذبه‌های شگفت‌انگیزی است که هنوز جای خود را در گردشگری ایران پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: برای معرفی هرچه بیشتر این استان‌ها با صداوسیما رایزنی‌هایی شده است تا محور غرب کشور در رسانه ملی بیشتر نشان داده شود.

همایش منطقه‌ای توسعه گردشگری محور غرب کشور با حضور ویدئو کنفرانسی معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و باحضور استاندار کرمانشاه و معاونین عمرانی استانداری، مدیران‌کل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی، معاونین گردشگری و رؤسای انجمن‌های فعال در حوزه گردشگری استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام و همدان برگزار شد.

کدخبر: 756969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟