توضیحات وزارت بهداشت درباره مشکلات پزشکان در دریافت کارت واکسن و بروز خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسن

به گزارش رکنا، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: در بهمن ۹۹ زمانی که اولین محموله واکسن وارد ایران شد، هنوز سامانه های بهداشتی که در مراکز واکسیناسیون برای ثبت واکسن مورد استفاده قرار می گرفتند به سامانه تیتک متصل نبودند، به همین دلیل تزریق واکسن کادر بهداشت و درمان که در معرض خطر ابتلای بالایی بودند آغاز و ثبت واکسن آنها به صورت دستی انجام شد.

این اتصال حدود ۲۰ روز تا یک ماه زمان برد و بعد از آن هم هماهنگی کامل بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت صورت گرفت و ثبت واکسن افرادی که به هر دلیلی محقق نشده بود در سامانه انجام شد.

در چند ماه اول در سامانه تیتک بحث استعلام اصالت واکسن روی یک سرور اولیه ای بود که پردازش لازم را نداشت و گاهی اوقات ممکن بود پاسخ استعلام در زمان مناسبی به سامانه سطح یک ارسال نشود و اگر سامانه سطح یک پاسخ را دریافت نمی‌کرد به این معنا بود که تزریق واکسن در سامانه تیتک ثبت نشده است.

در مرحله نخست از سازمان غذا و دارو خواستیم سرور سامانه تیتک بحث اصالت واکسن را تغییر دادند و یک سرور قوی تری تعریف کردند، در مرحله بعدی هم به سامانه های سطح یک اعلام شد که اگر پیام خطا را دریافت می کنند از یک سرویس متفاوتی از غذا و دارو که می توانست استعلام بگیرد استفاده کنند.

 

کدخبر: 757754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟