اضافه شدن حدود 210 هزار دانش آموز به آمار نهضت سواد آموزی در یکسال

به گزارش رکنا، 15 آبان ماه بود که سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص آمار ترک تحصیلان گفت:  آمارها نشان می‌دهد حدود ۲۱۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی و حدود ۷۶۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه، تارک تحصیل داریم که این یک آسیب جدی است و باید برای آن برنامه داشته باشیم و بر آن تمرکز کنیم.

شاپور محمدزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص آخرین وضعیت باسوادی در کشور و تاثیر آمار ترک تحصیلان سال 1400 بر میزان وضعیت باسوادی کشور گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، تعداد کل جمعیت ۴۹-۱۰ ساله ۵۱ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۳۳۴ نفر است. از این میان تعداد ۴۹ میلیون و ۶۷۹۶ نفر باسواد، دومیلیون و ۶۹۲ هزار و ۳۸۹ نفر بیسواد وجود دارد. همچنین ۳۲ هزار و ۱۴۹ نفر نیز وضعیت خود را اعلام نکرده اند.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی از ۹۴.۷ درصد در سال ۹۵ به ۹۶.۶ درصد در سال ۹۹ رسیده است، افزود: در میان ۲۱۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی که سال 1400 ترک تحصیل کردند، اگر این افراد 10 سال به بالا داشته باشند، زیر مجموعه مدیریت نهضت سواد آموزی قرار می گیرند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه نرخ با سوادی با مدرک سوم دبستان سنجیده می شود و اگر ترک تحصیل زیر دوره سوم دبستان داشته باشیم بر آمار سواد تاثیر دارد، گفت:  اگر 3 میلیون نفر هم بازمانده از تحصیل زیر 10 سال در دوره آموزش ابتدایی داشته باشیم، مربوط به سازمان نهضت سواد آموزی نیست. اما به محض اینکه ترک تحصیل کرده ها مدرک زیر سوم دبستان باشند و سنشان هم به  10 سال برسد، سازمان نهضت سواد آموزی باید برای با سواد کردن این افراد ورود کند.

کدخبر: 743180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیلوفر افتتاحی
آیا این خبر مفید بود؟