پیک ششم در کمین استان خراسان رضوی است / محدودیت‌های کرونایی نیازمند بازنگری

محمدصادق معتمدیان عصر امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: متاسفانه در چند روز اخیر وضعیت استان از نظر بیماران سرپایی و بستری‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کاملا متفاوت بود.

به گزارش رکنا، استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ضریب اشغال تخت‌های استان افزایش پیدا کرده که جای نگرانی دارد، گفت: از طرفی بخشی از سرانه‌های بهداشتی و درمانی استان در خارج استان هزینه می‌شود.

بهرحال با روند فعلی در روزهای آتی با کمبود تخت مواجه خواهیم شد. وی به جلسه اخیر خود با مدیران بیمارستان‌های خصوصی مشهد اشاره کرد و افزود: در این جلسه قرار شد که 150 تخت از ظرفیت بخش خصوصی و 450 تخت از بیمارستان‌های مشهد به ظرفیت تخت‌های استان برای خدمات دهی به بیماران کرونایی اضافه بشود.

معتمدیان بیان کرد: با پیشنهاد کمیته علمی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مذاکراتی که با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است، اولین بیمارستان کرونایی کشور که آماده تجهیز است راه اندازی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده است که هتلی در اطراف بیمارستان‌های شهر اجاره کرده و با کمک همکاران وزارت بهداشت برای خدمات دهی به بیماران سرپایی تجهیز کنیم تا باری از روی دوش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کم شود.

 

 

 

 

کدخبر: 709075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟