بیا امسال جشن آتش به پا کنیم نه جنگ / نه به چهارشنبه سوری خطرناک

چهارشنبه سوری همین پس فرداست.جشنی که آنقدر از اصل های اجرایش دور شدیم که دیگر جشن خیابانی نیست، میدان جنگ است.کودکان نسل جنگ، پریدن از روی آتش و گفتن،"زدی من از تو، سرخی تو از من" برایشان هیجانی نداشت، به جای آتش به پا کردن، نارنجک ساختند و به جای لبخند به لب آوردن در این روز ، ترس و زخم و تخریب جایگزین کردند!

چهارشنبه سوری دوست داشتنی، حال به روز وحشت تبدیل شده و به جای چهارشنبه سوری ات مبارک به هم میگوییم " مواظب باش نسوزی" یا "مواظب باش کشته نشی در این روز!"

ما زیبایی این روز را گم کردیم، مثل بسیاری از رسومات زیبایی که گم کردن برایمان و کم کم فراموش کردیم چگونه میشود یک #جشن خیابانی زیبا و شاد و امن داشته باشیم....

صدای نارنجک های چهارشنبه سوری دوست نداشتنی و مخوف است و میدانی این صداها در گوش سگ و گربه های شهر و حیوانات دیگر ،چند برابر ترسناک تر و بلندتر است؟

بیا امسال کمی از چهارشنبه سوری بخوانیم ،از چرا گفتن،"زدی من از تو، سرخی تو از من"،از قاشق زنی که دیگر انجام نمیدهیم. از فالگوش بودن و علت آن، از

از حکایت آجیل چهارشنبه سوری و فال حافظ و فال کوزه،از شانه و آینه هدیه دادن....

بیا امسال چهارشنبه سوری آرام و امن و شاد و زیبا داشته باشیم،بیا امسال خط قرمز بکشیم بر هر چه وحشت و ترس آفرینی ست در این شب،بیا بخوانیم از رسم درست چهارشنبه سوری و آنچه اصل است را اجرا کنیم و لذتش را ببریم....آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آزاده مختاری

 

کدخبر: 670274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟