مرگ 215 ایرانی با علائمی شبیه آنفلوآنزا + فیلم
حجم ویدیو: 13.08M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43

سخنگوی اورژانس تهران آمار گاز گرفتگی های امسال را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، گازگرفتگی هر ساله جان بسیاری از ایرانیان را می گیرد. امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره گاز گرفتگی در ایران گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون 4476 نفر در اثر مسمومیت مونوکسید کربن با اورژانس تماس گرفتند.

وی تاکید کرد: 1707 در محل حادثه درمان شدند و 2554 نفر توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. متاسفانه 215 نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به استان های رکورد دار گاز گرفتگی افزود: تهران با 1110 نفر، خراسان رضوی با 460 و آذربایجان شرقی با 337 نفر بیشترین موارد تماس با اورژانس را داشتند. استان های چهارمحال و بختیاری و قم کمترین تماس را با اورژانس داشتند.

مجتبی خالدی به علائم گاز گرفتگی اشاره کرده و افزود: علامت های مسمومیت با مونوکسید کربن خیلی شبیه بیماریهای امروزی مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. سردرد، تهوع، استفراغ، ضعف و بی حالی از جمله علامت های مسمومنیت مونوکسید کربن است که اگر ادامه یابد به کما و مرگ منجر می شود. هر زمان این علامت ها را دیدید بلافاصله وسیله گرمایشی را خاموش، مصدوم را از محل خارج و پنجره ها را کنید و با اورژانس تماس بگیرید. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟