سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی بیجاربا بیان اینکه این اتفاق، صبح امروز به اورژانس ۱۱۵ گزارش شده است، گفت: خوشبختانه با تلاش تکنسین اورژانس این خانواده ۵ نفره از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

محمدرضا باشوکی افزود: تمامی اعضای این خانواده که شامل سه پسر به سن های۳،۷ و ۱۱ ساله و پدر و مادر خانواده بودند به واسطه سموم گاز منواکسیدکربن با وضعیت بدحال، به بیمارستان امام حسین (ع) انتقال داده شدند.

سرپرست اورژانس ۱۱۵با بیان اینکه بلافاصله با اعلام این خبر، کد حسن آباد یاسوکند و ۲ کد پشتیبان شهری به محل اعزام شدند گفت: مسمومین با تلاش سریع و به موقع تکنسین‌های اورژانس در باز کردن راه هوایی و اقدامات سریع پزشکی از جمله اکسیژن درمانی از مرگ حتمی نجات پیدا کردند و به بیمارستان امام حسین (ع) بیجار انتتقال داده شدند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه حال عمومی این خانواده روبه بهبود است و در بیمارستان تحت نظر می‌باشند.

باشوکی در پایان گفت: در مواجهه با مسمومیت گاز منوکسید کربن ابتدا تمام منافذ موجود اعم از پنجره، در و... را باز کرده و زمینه جریان یافت هوا را فراهم کنید و سپس کمربند و لباس‌های تنگ فرد مسموم را آزاد کرده تا نفس کشیدن راحت‌تر شود.

وی تاکید کرد: ارائه کمک‌های اولیه به افراد مسموم و خوراندن نوشیدنی‌ها به این افراد تنها باید توسط تیم‌های امدادی و افراد دوره دیده انجام شود؛ لذا اگر آگاهی کامل در این خصوص وجود ندارد، به هیچ عنوان سعی در ارائه کمک‌های اولیه به فرد نداشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 475246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟