۲۰۹ خانوار سیل‌زده تالشی تسهیلات ارزان‌ قیمت می‌گیرند

به گزارش رکنا، ایرج شاهی گفت: برای هر خانوار سیل زده و خسارت دیده، ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با چهار درصد سود با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در سیلاب آخر شهریور ماه امسال در مناطق کوهستانی و روستایی تالش، ۱۹ واحد مسکونی تخریب شده یا خسارت دیده بود و یک واحد در حال ساخت است و صاحبان بقیه واحدها در حال تشکیل پرونده و طی مراحل اداری هستند.

وی افزود: بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده از سیل، بصورت مشارکتی در قالب ارائه تسهیلات بانکی، کمک های بلاعوض، تامین بخشی از مصالح توسط بنیاد مسکن و بخشی دیگر با مشارکت خود خانوارها صورت می گیرد.

شاهی رفع آبگرفتگی مسکن ۲۰۷ خانوار روستایی، ترمیم و بازسازی سردهنه های کشاورزی، ریزش برداری در محورهای فرعی، رسوب برداری در دهانه پل ها و آبروها، بازسازی کانال های حاشیه جاده ها، مرمت و تسطیح محورهای روستایی و کوهستانی، احداث ۱۲۰ متر دیوار بتنی حائل در خیابان شهید زردپور چوبر و تامین ۲۴ عدد لوله بتنی برای روستاها از سوی بنیاد مسکن را از اقدامات انجام گرفته برای جبران خسارات سیل برشمرد.

معاون عمرانی فرماندار تالش برنامه های در دست اجرای فرمانداری را تکمیل عرشه پل فلزی خلیل سرا، ادامه مرمت و مقاوم سازی پل داخل شهر، ساماندهی رودخانه ها و بازسازی و ترمیم ۲ سردهنه بلند جو و باباعلی اعلام کرد.

سیلاب روزهای پایانی شهریور ماه در تالش به تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان خسارت هایی وارد کرده و سبب تخریب چندین منزل مسکونی و مرگ ۲ هموطن شده بود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است. /ایرنا   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟