مشارکت نیمی از دانش‌آموزان مازندرانی در طرح غربالگری قد و وزن

به گزارش رکنا ، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران در افتتاحیه طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان) که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، با تاکید بر اجرای طرح «کوچ» در استان مازندران، گفت: این طرح در راستای حفظ سلامت آینده جامعه ما است و از زمان شروع آن در طرح غربالگری قد و وزن تاکنون ۵۰ درصد دانش‌آموزان مازندرانی مشارکت داشتند.

سید علی ساداتی با اشاره به اینکه این طرح، تحول عظیمی در نظام سلامت دانش‌آموزان ایجاد خواهد کرد، افزود: این طرح با ایجاد وحدت و همدلی بین صف و ستاد، و ارائه برنامه‌هایی که قابلیت اجرا در دورترین مدارس کشور را داشته باشد می‌تواند در نظام سلامت دانش‌آموزان نقش موثری را ایفا کند.

برنامه‌های متنوعی در این طرح در استان مازندران اجرا شده که شامل المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، طرح حیاط پویا وکلاس‌های تربیت بدنی است.

ساداتی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط استان مازندران در این طرح، تصریح کرد: مازندران در سال گذشته به عنوان پایلوت کشوری، این طرح را در ۱۵ مدرسه اجرا کرد که ثمرات ارزشمندی در این راستا توسط ستاد این پروژه دریافت شد. این طرح در شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان مطرح شد و کمیته‌ای تحت عنوان سلامت و بهداشت در شهرستان و مناطق تشکیل شده است. همچنین در راستای اجرایی شدن این طرح از ظرفیت‌های صدا و سیمای مرکز استان به عنوان رسانه تاثیرگذار بر افکار حاکم بر جامعه استفاده می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران با اشاره به پیگیری جدی این طرح در سطح مدارس استان، خاطر نشان کرد: در هر مدرسه ۱ تا ۴ نفر از معلمان به عنوان رابطین طرح «کوچ» شهرستان به استان معرفی خواهند شد و این افراد، وظیفه پیگیری و نظارت بر اجرای هر چه صحیح‌تر این پروژه را دارند، علاوه بر این، معلمان می‌توانند مشکلات را به استان منتقل کرده تا شاهد رفع نواقص در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اینکه در مدارس ابتدایی، خود آموزگاران به عنوان افرادی هستند که کار غربالگری را انجام می‌دهند، افزود: در مدارس متوسطه اول و دوم به انتخاب مدیر مدرسه، معلمین جهت غربالگری و انجام وظایف مربوط به این طرح و با مشارکت معلمین تربیت بدنی و مراقبین سلامت به عنوان مشاور و همراه و حامی و همچنین مشاوران به منظور ایجاد پل ارتباطی موثر میان خانواده و مدرسه استفاده خواهند کرد. همچنین جهت تهیه محتوا و در اختیار قرار دادن آسان آن به خانواده‌ها و مدیران و معاونین، کانالی در شبکه اجتماعی شاد ایجاد شده است که تاکنون ۲۲۵۴ نفر در آن عضو شده و از محتوا‌های موجود در این کانال استفاده می‌کنند.

 
بیش از ۵۳۵ هزار دانش آموز در ۴ هزار و ۴۳۸ مدرسه در مازندران مشغول تحصیل هستند.

 

کدخبر: 620829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟