آزمون‌های متعدد به دانش‌آموزان ابتدایی صدمه می‌زد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مراسم کلنگ‌زنی مدرسه دریادلان سرفراز در منطقه 22 شهرداری تهران با حضور استاندار و فرماندار تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران و خانواده شهدای حادثه Incident سانچی برگزار شد.
عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با اشاره به وضع فضای آموزشی تهران، اظهار داشت: منطقه 22 فقیرترین فضای آموزشی کشور است و حتی در سیستان و بلوچستان و کرمان هم این وضع وجود ندارد.
وی افزود: یکی از ارکان توسعه کشورها نیروی انسانی است و عملکرد مناسب خانواده و آموزش و پرورش به بهبود جامعه کمک می‌کند.
باقری ادامه داد: امروز کلنگ‌زنی 7 مدرسه به طور نمادین انجام خواهد شد که 3 طرح از این 7 طرح در منطقه 22 تهران واقع است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: سرانه آموزشی شهر و استان تهران از میانگین کشور پایین‌تر است و جزو سه استان آخر هستیم؛ البته خوشبختانه شهرداری اقداماتی برای بهبود اوضاع خواهد داشت.
در حاشیه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حذف آزمون‌های ورودی مدارس خاص که توسط وزیر آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است، اظهار داشت: این امر یکی از برنامه‌های بسیار مؤثر در آموزش و پرورش تلقی می‌شود و ما نیز در شهر تهران این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: دانش‌آموزان ابتدایی با وجود آزمون‌های متعددی که وجود داشت دچار صدمه می‌شدند و صرفاً تلاش آنها معطوف به تست‌زنی بود.
باقری گفت: استعدادهای دیگر دانش‌آموزان به‌جز مهارت تست‌زنی در سایه آزمون‌های متعدد نادیده گرفته می‌شد که حذف آزمون در دوره ابتدایی به کاهش این مشکل کمک می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 355536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟