برگزاری مراسم اربعین در کربلا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

اربعین / به گزارش رکنا، شهر مقدس شیعیان در کربلا پذیرای ده ها هزار مسلمان شیعه است که در مراسم اربعین با وجود بیماری همه گیر کووید ۱۹ پذیرای زائران است.

لاکروا افزود: راهپیمایی خیل زائران شیعه در کربلا برای زیارت اربعین یکی از بزرگترین تجمعات مذهبی جهان است که به مناسبت چهلمین روز عزاداری امام حسین (ع) برگزار می شود که در سال ۶۸۰ میلادی (سال ۶۱ هجری قمری) به دست سربازان خلیفه اموی در نبرد کربلا به شهادت رسید. امام حسین (ع) سومین امام شیعیان اثناعشری (دوازده امامی) است که همچنان آمدن آخرین امام خود را به انتظار نشسته اند.

این نشریه فرانسوی تاکید کرد: امام حسین (ع)، نوه پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و فرزند امام علی (ع) است که در مرکز و محوریت راهپیمایی عظیم اربعین (چهلم به زبان عربی) قرار دارد.

لاکروا در ادامه نوشت: هرساله، میلیون ها زائر شیعه در هر سن و سالی و از اقصی نقاط عراق و حتی سایر کشورهای دیگر به ویژه از ایران با پای پیاده و یا با اتوبوس رهسپار کربلا در عراق می شوند.

مراسم سینه زنی

لاکروا تصریح کرد: پایان این عزاداری در روز اربعین برای شیعیان اهمیت خاصی دارد؛ چرا که روز بازگشت یاران امام حسین به کربلاست که ۴۰ روز در دمشق، پایتخت خلیفه، در اسارت به سر می بردند. به محض رسیدن به کربلا آن ها سر بریده امام حسین (ع) را که سربازان برای یزید برده بودند، دفن کردند؛ محلی که اکنون برای آن حرم ساخته شده است.

این نشریه فرانسوی خاطرنشان کرد: رسم است که شیعیان لباس مشکی بر تن کرده و با به اهتزاز درآوردن پرچم هایی به نشانه ارادت خویش به امام حسین، به همراه زنان و کودکان خود، روزهای پیاپی برای رسیدن به کربلا حدود ۸۰ کیلومتر پیاده روی می کنند. مردان به سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته و برخی نیز همچون روز عاشورا (دهمین روز محرم)، روز شهادت امام حسین (ع)، خاکستر بر سر و صورت خود می ریزند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟