نکات مهم سلامت در دورهمی های کرونا

به گزارش رکنا ، به دورهمی کوچکی مثل جشن ازدواج یا نامزدی، مسابقه ورزشی و یا یک مهمانی دوستانه دعوت‌ شده‌ایم اما چگونه می‌توانیم از خود و دیگران در برابر ابتلا به عفونت کووید-۱۹ محافظت کنیم؟

از پروتکل‌های بهداشتی منطقه خودآگاهی کامل داشته و آن‌ها را رعایت کنیم، همچنین اگر احساس بیماری و ناخوشی داریم در خانه‌ مانده و از حضور در دورهمی خودداری کنیم. اگر طی ۱۰ روز گذشته فردی از افراد خانواده از نظر ویروس کرونا مثبت بوده و ما با وی تماس داشته‌ایم از حضور در دورهمی خودداری کنیم.

فقط موقع غذا خوردن ماسک نزنید

بر اساس توصیه‌های مراجع بهداشتی منطقه خود به‌جز در مواقع خوردن و آشامیدن حتما ماسک پوشیده و فراموش نکنیم به چشم، بینی و دهان خود دست نزنیم.

همیشه سه اقدام اصلی را رعایت کنیم، نخست اینکه حداقل یک تا دو متر فاصله با دیگران را رعایت کنیم، دوم دستان خود را مرتباً با آب و صابون شسته و یا با محلول الکلی ضدعفونی کنیم و در سومین گام موقع عطسه یا سرفه از آرنج خمیده خود یا دستمال‌کاغذی استفاده کرده و بلافاصله دستمال را در سطل درب دار بیندازیم.

قرار است دورهمی کوچکی مثل جشن ازدواج یا نامزدی، مسابقه ورزشی و یا یک مهمانی دوستانه ترتیب بدهیم. چه موارد احتیاطی را باید رعایت کنیم تا از انتشار بیماری کووید-۱۹ بین مهمانان جلوگیری کنیم؟

-اگر طی ۱۰ روز گذشته فردی از افراد خانواده از نظر ویروس کرونا مثبت بوده فعلا برگزاری دورهمی را به تعویق بیندازیم.

-قبل از شروع دورهمی، به تک‌تک مهمانان در مورد احتیاطاتی که باید رعایت کنند توضیح داده و حتما در طول دورهمی نیز احتیاطات لازم را به آن‌ها یادآوری کنیم.

-بر اساس توصیه‌های مراجع بهداشتی منطقه، همه افرادی که در مهمانی حضور دارند از جمله خود ما باید ماسک بزنیم.

-سعی کنیم مراسم را در محیط باز برگزار کرده و اگر امکان برگزاری در محیط باز نبود حتما باید محیط سربسته دارای تهویه کافی، با پنجره‌ها و درب‌های باز باشد.

-برای کاهش ازدحام می‌توانیم برنامه‌ریزی کرده که ورود و خروج همه مهمانان هم‌زمان نباشد، همچنین شمارش افرادی که وارد می‌شوند را داشته باشیم تا از حد ظرفیت مکان بیشتر نشود.

-باید صندلی‌ها یا مکان‌های نشستن را با فاصله حداقل یک متر از قبل مشخص کرده و محل ایستادن افراد را بر کف زمین با علامت مشخص کنیم، همچنین مدت‌زمان دورهمی را به حداقل برسانیم.

-طبق پروتکل‌های بهداشتی منطقه خود، همه وسایل موردنیاز را از قبل فراهم کنیم، جعبه دستمال‌ کاغذی به تعداد کافی، آب و صابون یا محلول الکلی ضدعفونی‌کننده دست، ماسک، سطل زباله درب دار و مارکر مناسب برای کف زمین برای مشخص کردن مکان افراد از جمله مواردی است که باید به آن‌ها دقت کنیم.

در نهایت فراموش نکنیم بهترین و مطمئن‌ترین راه برای عدم ابتلا به عفونت کووید-۱۹ شرکت نکردن در هرگونه دورهمی، هر چند کوچک است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟