بیش از شش میلیون نفر در اروپا به کرونا مبتلا شدند

کرونا / به گزارش رکنا، میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان فرانسه پیوسته در حال افزایش است، به طوری که در حال حاضر ۴۰ درصد بخش مراقبت‌های ویژه به این بیماران اختصاص دارد. آتشفشان کرونا بار دیگر در فرانسه فوران و در یک روز ۱۸ هزار و ۷۴۶ نفر دیگر را آلوده کرد. این چندمین رکورد زنی ابتلا به کرونا در فرانسه طی روز‌های اخیر است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت فرانسه طی ۲۴ ساعت اخیر، ۸۰ نفر نیز در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور جان باخته اند.

تاکنون در مجموع بیش از ۶۵۳ هزار نفر در فرانسه به ویروس کرونا آلوده شده اند که از این تعداد متاسفانه ۳۲ هزار و ۴۴۵ نفر جان خود را از دست داده اند. اوج گیری دوباره کرونا در فرانسه در حالی روز به روز وخیم‌تر می‌شود که کارشناسان بهداشت و درمان در خصوص اشباع بیمارستان‌های این کشور و کمبود امکانات درمانی و بهداشتی هشدار داده اند.

همچنین؛ به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در ایتالیا برای نخستین بار از ماه آوریل تا کنون از ۳۰۰۰ نفر عبور کرد.

وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس نیز اعلام کرد دیروز ۷۰ نفر دیگر در این کشور به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باختند. مجموع قربانیان همه گیری کووید ۱۹ در انگلیس به ۴۲ هزار و ۵۱۵ نفر رسید.

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، در ۲۴ ساعت گذشته همچنین نتیجه آزمایش ویروس کرونای ۱۴ هزار و ۱۶۲ نفر دیگر مثبت شد و به این ترتیب، شمار افرادی که ابتلای قطعی آنان به ویروس کرونا تایید شده است، به ۵۴۴ هزار و ۲۷۵ نفر رسید.

دولت انگلیس در آمار رسمی، فقط افرادی را که تا ۲۸ روز پس از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش ویروس کرونای مبتلایان، جان ببازند به عنوان مرگ ناشی از کرونا می‌پذیرد و اعلام می‌کند. مرکز ملی آمار انگلیس چند هفته پیش اعلام کرد بیش از ۵۷ هزار نفر در این کشور، به علت همه گیری کووید ۱۹ جان باخته اند. انگلیس در اوج نخست همه گیری ویروس کرونا رکورد دار بیش‌ترین جان باختگان از این ویروس در قاره اروپا شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟