جلب اعتماد عمومی؛ موثرترین عنصر مقابله جمعی با کرونا

اعتماد عمومی / نرگس نوروزی در رابطه با علل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل کاهش رعایت اصول بهداشتی تضعیف اعتماد عمومی در یک جامعه است.

به گزارش رکنا، وی افزود: گاه انتشار برخی آمار و اطلاعات اشتباه سبب کاهش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود و این امر مقابله جمعی به منظور کاهش و رفع یک آسیب اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نوروزی ادامه داد: از منظر روانشناختی فشارهای اجتماعی و روانی نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کاهش می‌دهد؛ همچنین فشارهای اقتصادی به دلیل عدم تعادل اقتصاد و اضطراب و تنش ناشی از این مساله نیز سبب کاهش امید به زندگی و بالتبع کاهش رعایت اصول بهداشتی به منظور حفظ سلامت می‌شود.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر تشدید افسردگی در یک جامعه سبب کاهش احساس ارزشمندی و عدم اهتمام برای حفظ سلامت و تداوم زندگی می‌شود.

این مشاور افزود: همچنین خستگی جامعه به دلیل تداوم رعایت این اصول همچون قرنطینه خانگی و فقدان پیشرفت در خصوص بهبود این بیماری هم در کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی موثر است.

وی در خصوص ترغیب جامعه به منظور رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات برای افزایش رعایت پروتکل‌ها تقویت اعتماد اجتماعی، کاهش و رفع افسردگی و افزایش امید به زندگی است.

به گفته نوروزی، آموزش‌ در رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و حمایت‌های اقتصادی نیز در این زمینه اثرگذار است.

وی افزود: اکنون نمایش وضع بیمارستان‌ها و بیماران مبتلا به کرونا (که گاه با رعب و وحشت جامعه همراه می‌شود) نیز می‌تواند رعایت اصول پزشکی را تقویت کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟