تندگویان : شایسته سالاری مقدم‌تر از جوان گرایی است / مجلس به جای استیضاح کردن نظارت کند

بازنشستگان / به گزارش رکنا، محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با حضور در برنامه «سرآغاز» پیرامون مشکلات، مطالبات و اقدامات جوانان به گفتگو پرداخت.

تندگویان در ابتدای سخنان خود با اشاره به تاثیر قانون منع به کارگیری بازنشستگان در جوان گرایی گفت: به اعتقاد من شایسته سالاری در انتصابات مقدم تر از جوان گرایی است بنابراین اشاره این قانون به سن، کار درستی نبود که حتی بازخورد بدی داشت.

او افزود: ما باید عملکرد مدیران در طی سالها فعالیت را بسنجیم تا ببینیم چقدر در ایجاد تحول، خدمت به جوانان و... موفق بوده‌اند، اگر درصد موفقیت آنها کم بود بروند و جوانان جای آنها بیایند اما اگر واقعا یک مدیری شایسته بود و تاثیر فراوانی داشت، بماند و باز هم کار کند یعنی افراد شایسته در منصب خود باقی بمانند تا تمام مدیران کشور شایسته باشند.

تندگویان تصریح کرد: البته برای انجام چنین کاری باید تعریف دقیقی از شایسته سالاری به دست بیاوریم یعنی اینگونه نباشد که فردی با پارتی خود را شایسته معرفی کند بلکه مو به مو عملکرد وی مورد سنجش قرار گیرد.

او در ادامه گفت: در راستای جوان گرایی، باید یک دستگاهی را موظف به نظارت بر قانون منع به کارگیری بازنشستگان کنیم تا اگر مورد تخلفی دیده شد سریعا برخورد شود.

جوانان شایسته از همان بدنه دولت انتخاب شوند

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان درخصوص استفاده از نیروهای جوان بدنه دولت گفت: وقتی این قانون آمد گفتند اگر مثلا 3 هزار نفر از دستگاه دولتی خارج شوند باید به جای آنها نیروی مازاد بیاوریم و برای ما هزینه دارد درحالی که اینگونه نیست، در همان بدنه دولت و دستگاه‌ها جوانان بسیاری هستند که شایسته مدیریتی دارند و الان در گوشه کنارهای وزارتخانه‌ها و.. کار می‌‌کنند، جوانانی که انگیزه، توان، تحصیلات و... دارند.

تندگویان افزود: مدیرانی که می‌روند و جای خود را به جوانان می‌دهند، باید به عنوان مشاور در کنار آنها قرار بگیرند و در امور مختلف راهنمای آنها باشند.

مجلس به جای استیضاح کردن بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت کند

او با اشاره به تخلفاتی که در موضوع این قانون صورت می‌گیرد، گفت: ما در کشورمان هزاران قانون داریم اما هیچکس اجرای آنها را پیگیری نمی‌کند برای مثال وقتی قانون منع به کارگیری بازنشستگان آمد، مدیر 65 ساله را برداشتند و مدیر 67 ساله جای او گذاشتند خوب اگر قانون نمی‌آمد که بهتر بود بنابراین به اعتقاد من ما باید یک دستگاهی را موظف به نظارت بر این قانون کنیم و اگر مورد تخلفی مانند اتفاق فوق، دیده شد سریعا برخورد شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر نظارت مجلس بر اجرای قوانین گفت: مجلس شورای اسلامی که قانون تصویب می‌کند، باید بر اجرای آن نظارت کند اینکه مدام مسئولین دولتی را استیضاح کنند درست نیست چرا که مردم دنبال کار هستند نه استیضاح کردن یک وزیر و مقام دولتی.

او افزود: استیضاح کردن هیچ دردی از مردم دوا نمی‌کند و بیشتر بازی دادن آنهاست بنابراین نمایندگان مجلس باید بالا سر مسئولین بایستند و اگر دیدید وزیر یا مسئولی به وظایف خود عمل نمی‌کند به جای استیضاح کردن اتفاقا او را مجبور کنند در مقام خود به وظیفه ای که انجام نداده عمل کند و درنهایت اگر دیدند مسئول گوش نمی‌دهد با او برخورد کنند.

مجلس باید بر اساس گزارش عملکرد دستگاه‌ها بودجه اختصاص دهد

تندگویان ضمن انتقاد از نحوه تخصیص بودجه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی هر سال 100 درصد بودجه دستگاه‌های مختلف را با درنظر گرفتن میزان تورم اختصاص می‌دهد که بسیار شیوه اشتباهی است.

او افزود: مجلس باید گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهد و به میزان موفقیت آنها بودجه دهد یعنی اگر من 40 درصد در کارم موفق بودم، به اندازه همان 40 درصد بودجه دریافت کنم و اگر عملکردم را به 100 درصد رساندم آن وقت به همان اندازه بودجه بگیرم اما متاسفانه اینگونه نیست و گزارش عملکرد مورد توجه قرار نمی‌گیرد پس مدیر دیگر برای چی کار کند؟!

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: تمام دستگاه‌های دولتی باید براساس عملکرد خود بودجه دریافت کنند تا برای دریافت بودجه بیشتر، بسیار بیشتر از قبل کار کنند و ترغیب شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟