صاحبان علم و فرهنگ خواسته ای جز قدرشناسی از حکومت ها ندارند

فرهنگ / به گزارش رکنا، شریعتمداری با تاکید بر اهمیت اثرگذاری اصحاب علم و اندیشه در فرهنگ جامعه افزود: جایگاه اصحاب اندیشه را شفقت و مهربانی حکومت ها تعیین نمی‌کند بلکه جایگاه اصحاب اندیشه از سوی مردم تعیین می شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان، علما و صاحبان فکر و اندیشه نباید با تغییر تفکرات سیاسی و جابجا شدن دولت ها افول کنند افزود: حیات یک ملت در استمرار فکر و اندیشه علمی و فرهنگی آن است .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سوابق نامگذاری موسسه انتشارات علمی و فرهنگی افزود: آثار ارزشمند اصحاب علم و اندیشه و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه را می‌توان در آن دوره به خوبی احساس کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مولفان و اصحاب علم و اندیشه با استفاده از نبوغ، فکر، اندیشه و صفای دل و الهام توانستند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند، گفت: صاحبان علم و فرهنگ خواسته ای جز قدرشناسی از سوی حکومت ها ندارند.

وزیر کار تاکید کرد: هنرمندان، نویسندگان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی، هنری و علمی همواره باید در صدر قرار داشته باشند .

راه حل مشکلات کشور واگذاری امور به جوانان است

وی با تاکید بر ضرورت توجه به جوانان خلاق و نوآور که کار و تلاش خستگی ناپذیر و مجاهدانه دارند تصریح کرد: با فرصت دادن به جوانان باید کار اجرایی را به آنان سپرد.

شریعتمداری تصریح کرد : در همین دوره دو ساله در مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با استفاده از جوانان در رده های مدیریتی و با احترام به پیشکسوتان و نشاندن آنها در جایگاه رفیع، از نظرات و تجارب آنها در کسوت مشاور عالی بهره گرفتیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه راه حل مشکلات کشور واگذاری امور به جوانان است افزود: با واگذاری و سپردن امور به جوانان، امید و آینده ایران تضمین می شود.

شریعتمداری سپردن امور به جوانان را مورد وفاق تمامی جناح های کشور دانست و افزود: در مورد موضوع واگذاری امور به جوانان و اهمیت دادن به نقش و جایگاه آنان، همواره یک وفاق ملی در بین همه جناح ها وجود داشته و در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید شده است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، با تاکید بر ضرورت اهمیت دادن به نقش و جایگاه جوانان اظهار داشت : با توجه دادن به جوانان بدون تردید کشور نجات خواهد یافت .

شریعتمداری افزود: اگر با اهل فکر و اندیشه کریمانه رفتار کنیم جامعه علمی و فرهنگی به جایگاه واقعی خود بازگردانده می‌شود.

وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، بزرگترین نهاد دولتی متکفل امور اجتماعی کشور

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی باید احیاگر و پشتیبان این مجموعه باشد افزود : مجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، بزرگترین نهاد دولتی متکفل امور اجتماعی کشور است که نظیر و بدیل دیگری ندارد.

شریعتمداری تصریح کرد : این وزارتخانه در حوزه رفاه اجتماعی مخصوصاً حوزه آسیب‌های اجتماعی دارای وظیفه و مسئولیت های حساسی است .

وی با اشاره به گستره مخاطبان مجموعه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت : جامعه مخاطب این وزارتخانه همه ایرانیان را شامل می شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور و سه و نیم میلیون نفر از بازنشستگان مخاطب سازمان تامین اجتماعی هستند.

شریعتمداری ادامه داد: یک و نیم میلیون نفر از بازنشستگان کشوری که به هر ترتیب با جامعه کارو تولید مرتبط هستند نیز مخاطب این وزارتخانه هستند.

وی با تاکید بر اهمیت تفکر و استفاده هم افزا از امکانات و ظرفیت‌های این وزارتخانه افزود : موسسه علمی و فرهنگی باید به جایگاه اصلی خود بازگردد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی بسیاری از بزرگان به موسسه علمی و فرهنگی برگردانده شدند افزود : قدم های بزرگی در این زمینه برداشته شده و افرادی به این مجموعه بازگشتند که مایه فخر ما محسوب می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه موسسه علمی فرهنگی را تبلیغ و احیای شعائر اسلامی برشمرد و افزود: با وجود نزدیک به ۲۵۰ هزار شهید در دوره هشت ساله دفاع مقدس که از ادیان و فرقه های گوناگون و عقاید و فرهنگ های مختلف ، وظیفه ما این است که این ارزش ها را احیا کنیم.

وی بر ضرورت احیاء فرهنگ گذشت، ایثار و از خودگذشتگی تاکید کرد و تصریح کرد : باید با تلاش و احیای فرهنگ صدق و صفا، راستگویی و مذموم کردن دروغ و هتک حیثیت افراد، این مقوله‌ها به جایگاه واقعی خود برگردند.

شریعتمداری ابراز امیدواری کرد؛ در آینده ای نه چندان دور شاهد رسیدن این مجموعه ارزشمند بر قله های واقعی که شایسته آن است، باشیم.

در این مراسم از سه کتاب روضة الشهدا ، پارچه های ایرانی و همگام با زمانه و همچنین سامانه فروش آنلاین، مجله کتاب امروز و کاشی مفاخر رونمائی شد و برگزیدگان جشنواره کرونا امید نیز تقدیر شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟