بیمارستان های تامین اجتماعی کرمانشاه مملو از بیماران مبتلا به کرونا / تخت نداریم

 کرونا / به گزارش رکنا، دکتر میثم حجتی‌پور در مراسم امروز (6 مهر) معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از بیمارستان تامین اجتماعی کرمانشاه(بیمارستان شهدا) از زمان شیوع کرونا به بیماران کووید 19 اختصاص یافت، افزود: از آن زمان و خصوصا در ایامی که مانند حالا در وضعیت قرمز قرار داریم، پذیرای بیماران این بودیم و تاکنون در مجموع 400 بیمار در این بیمارستان پذیرفته شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد متاسفانه 44 نفر فوت کردند و مابقی بهبود یافتند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه تعداد بیمارانی که اکنون در بخش اختصاص یافته به بیماران کووید 19 بستری هستند را 40 نفر اعلام کرد و یادآور شد: تخت‌هایی که برای پذیرش این بیماران در نظر گرفته شده، کاملا پُر است.

حجتی‌پور در ادامه از برنامه ریزی برای حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد پیشرو در این زمینه هم یاد کرد و گفت: الکترونیکی کردن نسخ از سال 1395 در تامین اجتماعی و برای مراکز ملکی کلید خورد و در مدت کوتاهی 100 درصد نسخ در مراکز ملکی سازمان الکترونیکی شد، البته نباید فراموش کرد اجرای این طرح با مقاومت و دشواری‌هایی همراه بود که با تلاش جدی همکاران تامین اجتماعی میسر شد.

وی خاطرنشان کرد: از مهر سال 1397، این طرح برای مراکز طرف قرارداد هم آغاز شد که روند آن دشوارتر بود و تلاش کردیم برای نزدیک به 500 پزشک طرف قرارداد در کرمانشاه این طرح را جا بیندازیم و موردی و تک به تک به آنها مراجعه داشتیم.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه، هم اکنون رتبه کرمانشاه از نظر تعداد نسخ الکترونیکی با 66 درصد نسخ در جایگاه 10 کشور است و از نظر تعداد پزشکانی که نسخ الکترونیکی تولید می‌کنند نیز جایگاه دوم را داریم.

حجتی پور ابراز امیدواری کرد، به زودی همه پزشکان به این طرح بپیوندند و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی درمانی در تامین اجتماعی صورت بگیرد و گفت: البته برای این منظور نیازمند همکاری پزشکان طرف قرارداد هستیم.

وی معتقد است، اجرای این طرح هم به نفع مراجعین است و هم در نهایت برای پزشکان آسانتر خواهد بود.

وی درباره وضعیت پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی در استان کرمانشاه نیز عنوان کرد: بخش قابل توجهی از مطالبات مراکز طرف قرارداد و دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شده و طی 13 سال اخیر این نخستین بار است که در زمینه پرداخت مطالبات تا این اندازه نظم و اقتدار داشتیم.

حجتی‌پور با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون حدود 212 میلیارد تومان بابت این مطالبات پرداخت کرده ایم، گفت: مطالبات مراکز طرف قرارداد تا خرداد امسال تسویه شده و مطالبات مراکز دانشگاهی هم تا اردیبهشت به صورت کامل و تا خرداد و تیر به صورت 60 درصد علی‌الحساب واریز شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه امروز درمان تامین اجتماعی بخش مهمی از سهم خدمات حوزه درمان را در سراسر کشور و از جمله کرمانشاه به خود اختصاص می‌دهد، یادآور شد: درمان تامین اجتماعی کرمانشاه در تمام بحران‌ها از جمله زلزله سرپل ذهاب، شیوع بیماری کرونا و ... پای کار بوده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟