آتش بر پیکر نیمه جان تالاب میانگران ایذه
حجم ویدیو: 3.60M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22

آتش سوزی/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مردم‌محلی منطقه گردشگری میانگران طی تماس های مکرر با خبرنگار رکنا در استان خوزستان، از یک آتش سوزی وسیع در تالاب میانگران گزارش داده و اعلام کردند: از ساعتی پیش آتش به جان تالاب میانگران ایذه افتاده. یک فعال محیط زیست دراین باره گفت: این آتش سوزی ها بیشتر جنبه زمین خواری و تالاب خواری دارند.

او با توجه به سریالی بودن آتش سوزی های زاگرس گفت: تعدادی سودجو دراین مناطق با آتش زدن تالاب ها اقدام به تالاب خواری می کنند که نیاز هست مراجع قانونی دراین باره با شدت بیشتری ورود کنند.

تصاویری که به دست خبرنگار رکنا رسیده و همچنین گزارش های منابع محلی ازیک آتش سوزی وسیع خبر می دهد. تالاب میانگران در جنوب غربی زاگرس درنزدیکی شهرستان ایذه در شمال شرقی استان خوزستان واقع شده‌است.

این تالاب که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تایید سازمان محیط زیست کشور رسید، ایستگاه پرندگان مهاجری مانندانواع مرغابی‌ها، لک‌لک، چنگر، آبچلیک، سلیمیان، پاشلک، کاکایی، دیدمک و انواع غازها می باشد که در فصول آبی باعث جذب گردشگران فراوانی می شود.

این تالاب که از تالاب‌های مطرح ایران می‌باشد، ۲۵۰۰ هکتار وسعت دارد که در فصول پرآب سال خصوصاً زمستان وسعت آن به بیش از ۳۰۰۰ هکتار و در سال‌های کم باران وسعت آن به کمتر از ۲۵۰۰ هکتار نیز می‌رسد.

متاسفانه عدم مدیریت درست منابع آبی این تالاب و تالاب بندون را به جهنمی برای زیست گونه های مختلف گیاهی و جانوری تبدیل کرده است. آتش سوزی های متوالی در زاگرس تنها به کوه ها ختم نمی شود و طی این مدت دیده شده که دست هایی عمدا به جان تالاب ها و زمین های کشاورزی مردم افتاده اند.

خبرنگار: بهنام رضایی برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟