وزارت کار در شفافیت از سایر نهادها جلوتر است / شفافیت، مبارزه با فساد را آسان تر کرده است

شفافیت / میرهادی قره سید رومیانی درباره رونمایی از سامانه شفافیت توسط این وزارتخانه گفت: راه مبارزه با فساد، شفافیت است و یکی از مطالب مهم که توسط آقای شریعتمداری در روز رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، مبحث شفافیت بود. او افزود:اقدامات بزرگی در این خصوص صورت گرفت و رونمایی دیروز، گام بسیار بلند و تعالی بخشی در حوزه شفافیت بود.

به گزارش رکنا، وی عنوان کرد: ما به دنبال اتاق شیشه‌ای هستیم که همه مباحث برای مردم قابل مشاهده باشد و هنگامی که اتاق شیشه‌ای شکل بگیرد، فساد برجسته و نمایان می‌شود و سرعت مقابله و جلوگیری از فساد را افزایش می‌دهد.

معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون اجتماعی، همواره در این خصوص به ما تاکید داشتند و تمام توان خود را در مسیر شفافیت به کار گرفته ایم که بتوانیم به درجه عالی و مطلوب برسیم.

او افزود: هم اکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه شفافیت از سایر نهاد ها جلوتر است و آقای شریعتمداری از همه درخواست کردند که به پویش و کمپین شفافیت بپیوندند.

قره سید رومیانی مطرح کرد: همواره دغدغه مردم، نمایندگان مجلس، سازمان‌های نظارتی و... جلوگیری از رانت و ویژه خواری بوده است که به نظر من یکی از بهترین راه‌های علاج این دغدغه درست، شفافیت است.شفافیتی که قابل رویت و مطالبه جدی از سوی نخبگان، رسانه‌ها و مردم عزیز باشد. قطعا هنگامی که حمایت مردمی پشتوانه مدیر فساد ستیز باشد،آن مدیر در فساد ستیزی قوی تر و پیشگام تر عمل می‌نماید.

دبیر سابق کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: با توجه به اینکه در گذشته مسئولیت دبیری کنوانسیون بین المللی مبارزه با فساد را برعهده داشتم، اعلام می دارم که با این اقدام دیروز وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، بر اساس معیارهای کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد،رتبه و رنکینگ کشورمان در این حوزه ارتقا خوبی پیدا خواهد کرد و در صورت پیوستن نهادها و سازمان های مختلف به پویش شفافیت این سرعت ارتقا دوچندان می‌شود.

او افزود: از زمانی که شفافیت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده،مبارزه با فساد آسان تر و همدلی و همراهی مسئولان و مردم بسیار افزایش پیدا کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟