فشار دولت به وزارت بهداشت برای اعلام مخالفت نداشتن با برگزاری کنکور

کنکور / حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره انتقادات داوطلبین و خانواده‌ها مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور اظهار داشت: شنیده‌ها حاکی است که بخش‌های مختلف دولت به وزارت بهداشت فشار آورده‌اند که نظر تخصصی این وزارتخانه در باره کنکور بیان نشود؛ چرا که این وزارتخانه در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون انتقادات جدی دارد.

به گزارش رکنا، وی افزود: وزارت بهداشت درباره برپایی مراسمات عزاداری در ماه محرم هم نظر داشته و معتقد است که باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این مراسم برگزار شد؛ این در حالی است که مقام معظم رهبری هم در سخنان خود به صراحت فرمودند نسبت به نظر کارشناسان و متخصصان بهداشتی در دوران شیوع کرونا تابع هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: برگزاری آزمون‌های کنکور بایستی تابع نظرات متخصصان و کارشناسان در وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا باشد، ضمن این که بخش‌های مختلف قوه مجریه نباید به این کارشناسان فشاری را وارد کند بلکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا آنها بتوانند نظر آزاد خود را بیان کنند.

برگزاری آزمون‌های کنکور و وجود دغدغه‌های فراوان بین داوطلبین و خانواده‌ها و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشی از نگرانی‌های جامعه است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در صفحه شخصی خود خاطرنشان کرده بود: بسیاری از دانش‌آموزان عزیز داوطلب ‎کنکور و خانواده‌های محترم آنان، نگران پیامدهای برگزاری آزمون سراسری در شرایط فعلی هستند؛ از کمیسیون ‎آموزش و تحقیقات خواستم به فوریت و به دقت، ابعاد مختلف این موضوع را باحضور متخصصان بررسی کنند و درصورت لزوم آن را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری نمایند.

احمد نادری دیگر نماینده مجلس از حوزه انتخابیه تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در صفحه شخصی خود نوشته بود که همانطور که پیشتر اعلام کردم، نسبت به رعایت کامل پروتکل‌ها در کنکور دکتری تردید داشتیم و تضمین خواستیم که جدی گرفته نشد. وضعیت امروز این نگرانی را تایید کرد. آیا وقت آن نیست تا مسئولان برگزاری، به مردم توضیح دهند آزمون‌های ۷۰۰ هزار و بالای یک میلیونی را چگونه می‌خواهند مدیریت کنند؟

طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس موضوع برگزاری کنکور سراسری و پیامدهای آن با توجه به شیوع ویروس کرونا با حضور وزرای بهداشت و علوم در دستور کار فردا (یکشنبه 12 مرداد) کمیسیون آموزش قرار دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟