زنان خانه دار را چه بیماری هایی تهدید می کند

بیماری های زنان خانه دار / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، زنان زیادی در کشور ما و جهان خانه دار هستند. زنانی که مسئولیت انجام کارهای خانه و مراقبت از فرزندان را به عهده گرفته اند. حقیقت این است که در قدیم زنان فرزندان زیادی داشتند و خانواده ها بسیار پرهیاهو بودند اما امروز به دلیل تغییر سبک زندگی ما شاهد خانواده هایی سوت و کور هستیم کمااینکه خانه های بزرگ 300 متری تبدیل به آپارتمان های نقلی 60 متری شده است که از بار زنان خانه دار به شدت کاسته است.

پدیده دیگری که این روزها برای زنان خانه دار اتفاق افتاده است بحث رشد تکنولوژی و کنار رفتن ظرف شستن و جارو زدن منزل به صورت دستی است که این مسئله تحرک زنان خانه دار را به شدت پایین آورده و آنها را به سمت افسردگی سوق داده است چراکه محیط ساکت و خلوت خانه دیگر پاسخ نیازهای روحی یک زن پر انرژی را نمی دهد.

کم تحرکی و مشکلات جسمی

گزارش های زیادی درخصوص افسردگی زنان منتشر شده تا شاید با ارائه راهکارهای مناسب بتوان آنها را از روزمرگی ها موجود در خانه ها نجات داد. اما مشکل دیگری که از کم تحرک بودن زنان به وجود آمده، بحث مشکلات جسمی است که به دلیل تحرک کم در کمین زنان است.

کم تحرکی زنان با رشد تکنولوژی

دکتر طاهره افتخار متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که زنان خانه دار فعلی نسبت به زنان گذشته با چه مشکلاتی روبرو هستند گفت: زنان خانه دار در قدیم به دلیل بزرگ بودن خانه ها دائم در تحرک بودند و کارهای زیادی برای انجام داشتند اما امروز حتی کوچک ترین کارها مثل ظرف شستن و نظافت خانه نیز به دلیل ساخته شدن وسایل جدید از روی دوش آنها برداشته شده است که این مسئله مشکلات زیادی را برای سلامتی آنها به دنبال دارد.

خطر تلویزیون و موبایل برای زنان خانه دار

متخصص زنان و زایمان ادامه داد: کم شدن فعالیت فیزیکی و طولانی ماندن زنان خانه دار پشت تلویزیون و تلفن های همراه باعث می شود که در بلند مدت ما شاهد چاقی زنان و پوکی استخوان باشیم.

دیابت نوع دو و اختلالات متابولیک در زنان خانه دار

متخصص زنان و زایمان خاطرنشان کرد: افزایش چاقی در بین زنان خانه دار باعث مقاومت به انسولین و مبتلا شدن به دیابت نوع دو می شود که بدون شک اختلالات متابولیک نیز اضافه می شود. یعنی ما در زنان خانه دارد شاهد افزایش کلسترول و ال بی ال و کاهش اچ بی ال خواهیم بود.

بیماری های قلبی و عروقی در کمین زنان خانه دار

متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه زنان خانه دار امروزی به دلیل کم تحرک بودن دچار بیماری های قلبی و عروقی نیز می شوند تصریح کرد: البته این مسائل برروی یائسگی زنان تاثیری نخواهد داشت چراکه سن یائسگی در طول تاریخ تغییر پیدا نکرده است اما به دلیل چاق شدن اختلالاتی در قاعدگی به وجود خواهد آمد.

سرطان اندومر و سرطان پستان در بین زنان خانه دار

متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: ریسک سرطان اندومر و سرطان پستان در بین زنان خانه دار به دلیل کم تحرک بودن افزایش داشته است.

افزایش چربی در بدن زنان خانه دار

متخصص زنان و زایمان در پایان با بیان اینکه متاسفانه سبک زندگی ها باعث شده است تا زنان خانه دار نیز از غذاهای فست فودی بیشتر استفاده بکنند اضافه کرد: افزایش کالری نیز در زنان خانه باعث افزایش چربی خون نیز می شود.

زنان خانه دار مطالعه و ورزش را فراموش نکنند

متخصص زنان و زایمان در پایان تاکید کرد: نیاز است که زنان به مطالعه و ورزش بپردازند همچنین در روز برای خود فعالیت های بدنی در نظر بگیرند که از مشکلاتی که برای آنها به صورت بالقوه وجود دارد درامان باشند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 573015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟