پرداخت وام 2میلیون تومانی به مشاغل بی ثبات

به گزارش رکنا، محمد شریعتمداری وزیر کار رفاه و اجتماعی عصر امروز(16 اردیبهشت) در جلسه دیدار معاون اول رئیس جمهور با مدیران ارشد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: از هفته آینده ثبت نام سامانه «کارا» از کارگاه هایی که دارای محدودیت بوده و جزو 13 رسته شغلی هستند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از کرونا لطمه خورده اند، آغاز خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: وزارتخانه های ذیربط این مشاغل از جمله وزارتخانه های ارشاد، صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی درخواست های این مشاغل در سامانه کارا را تایید مجدد خواهند کرد تا در نهایت همه این اطلاعات با پایگاه اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی تطبیق داده شود. به این ترتیب این تسهیلات 12 درصدی با دقت بالایی به واحدهای تولیدی پرداخت خواهد شد.

پرداخت وام 2میلیون تومانی به 2میلیون نفر از صاحبان مشاغل بی ثبات

شریعتمداری با بیان اینکه علاوه بردولت، نهادهایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز حمایت هایی را انجام دادند، ادامه داد: فهرست برخی از کارگرانی که با شهرداری ها در تماس بودند دریافت شد و حمایت از افرادی که باید بالاتر از یک میلیون تومان دریافت کنند را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: پیش بینی می شود به حدود 2 میلیون نفر از این افراد مانند دستفروشان، رانندگان موتورسیکلت که دارای شرایط کار ثابت نبوده اند وام یک میلیون و 500 هزار تا 2میلیون تومانی پرداخت کنیم که البته منابع این تسهیلات هم پیش بینی شده است.

جلسه دیدار معاون اول رئیس جمهور با مدیران ارشد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بعد از ظهر امروز(16 اردیبهشت) در محل این وزارتخانه برگزار شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟