علت هک شدن آسان حساب کاربری در شبکه های اجتماعی چیست؟ / معاون فنی پلیس فتا فراجا خبر داد

به گزارش رکنا، سرهنگ حسن منصوری اظهار داشت : بر اساس تجزیه و تحلیل فنی پرونده های قضائی و مرجوعه به پلیس فتا ، مشخص است عامل اصلی هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های بومی و غیر بومی عدم فعال سازی رمز تایید دو مرحله ای و استفاده از رمز و پسوردهای آسان و قابل حدس  است .

این مقام مسئول ادامه داد : افراد کلاهبردار با سوء استفاده از عدم آگاهی و سهل انگاری تعدادی از کاربران فضای مجازی به راحتی نسبت به هک حساب های کاربری آنان در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی اقدام می کنند .

وی با اشاره به تهدیدات و مخاطرات ایجاد دسترسی غیر مجاز به حساب های کاربری افراد ، افزود : مجرمان سایبری پس از انجام این فرایند ضمن دسترسی به اطلاعات خصوصی و بعضا محرمانه افراد ، فریب خورده ؛ زمینه اخاذی و باج گیری سایبری را آغاز می کنند .

معاون فنی پلیس فتا فراجا در ادامه ضمن توضیح ارتکاب این شگرد توسط افراد سود جو گفت : در مرحله بعد افراد کلاهبردار با دسترسی به مخاطبان این افراد ، زمینه فریب آنان را با ارسال پیامک حاوی لینک های آلوده ،  ارائه خدمات  و یا مساعدت مالی فراهم می نمایند .

سرهنگ " حسن منصوری از عموم مردم خواست ": با استفاده از رمزهای پیچیده و غیر قابل حدس بر روی شبکه های اجتماعی ، با مراجعه به قسمت تنظیمات (settings) پیام رسان های بومی و غیر بومی و داشبورد حساب ( Account) گزینه تایید دو مرحله ای ( twe- stepverification) را انتخاب نموده و نسبت به تعیین رمز عبور و تنظیم بر روی ایمیل شخصی اقدام نمایند .

این مقام سایبری به هموطنان توصیه نمود: در صورت نیاز به دریافت راهنمایی تخصصی و فنی با برقراری تماس با شماره تلفن 096380 از خدمات مشاوره ای این پلیس بهره مند شوند .

کدخبر: 995422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟