80 درصد واحد های صنفی کد رهگیری گرفته اند

به گزارش رکنا، محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در یک برنامه رادیویی در خصوص استقبال اصناف از ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت برای بازگشایی کسب و کارها گفت‌: روند ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه وزارت بهداشت همچنان ادامه دارد و بیش از دو میلیون واحد تاکنون ثبت نام کرده‌اند و کُد رهگیری را دریافت کرده‌اند. بیش از دو میلیون و 600 هزار واحد صنفی در حال انجام کار نیز است یعنی ممکن است یک هتل در سامانه ثبت نام کرده باشد اما همزمان در حال انجام پنج کار متفاوت است و در واقع ممکن است آرایشگاه، خشکشویی و امثال آن را اداره می کند.

ثبت نام بیش از 80 درصد واحد های صنفی در سامانه وزارت بهداشت

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه بیش از 80 درصد از واحدهای صنفی در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده اند، گفت: این روند ثبت نام همچنان ادامه دارد.

رتبه نخست ثبت نام واحد های صنفی استان تهران در سامانه وزارت بهداشت

وی اضافه کرد: ثبت نام ها طبق انتظار در استان تهران جلودار است و رتبه نخست را دارد؛ پس از تهران استان اصفهان رتبه دوم و خراسان سوم رتبه سوم را در اختیار دارد که این رتبه بندی به دلیل داشتن تراکم واحدهای صنفی فعال در آن ‌ها است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیش از همه اصناف مراکز اداری و بانک ها ثبت نام کرده اند، عنوان کرد: پس از آن ها، مراکز تهیه، توزیع و عرضه و واحدهای صنفی و صنعتی کوچک بیشترین میزان ثبت نام در سامانه را در تمام کشور دارند.

وی درباره برخی اختلالات به وجود آمده در سامانه گفت: این اختلالات مربوط به تشخیص هویت بود یعنی سامانه وزارت بهداشت با سامانه سازمان ثبت احوال کشور دچار قطعی شدند که تقریباً در حال حاضر برطرف شده است و به همین جهت این ثبت نام تا ساعت 24 پنجم اردیبهشت ماه تمدید شده است.

واحد های صنفی حتما اقدام به کد رهگیری کنند

فرهادی خطاب به واحدهای صنفی اظهار کرد: واحدهایی که هنوز ثبت نام نکرده اند، در این باره اقدام و کُد رهگیری را دریافت کنند و این کُد را در معرض دید عمومی قرار دهند؛ این کُد به مردم و مراجعه کنندگان نشان می دهد این صنف در چارچوب فعالیت های بهداشتی و الزامات سلامت محیط کار متعهد است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟