به گزارش رکنا، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: طی ۲۴ساعت گذشته تعداد ۶۲۳ نفر در بخش‌های عادی و بعضاً مراقبت‌های ویژه از بیمارستان‌های استان تهران ترخیص شدند و طی یک روز گذشته ۳۹۹ بیماران جدید در بخش عادی و ۱۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

او ادامه داد: آمار مراجعه به بیمارستان‌ها کمی کاهش پیدا کرده است، اما به طور کلی یک عدد قابل توجهی در زمینه شمار بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی محسوب نمی‌شود. پس از انجام تغییر و تحولات طی دیروز و امروز میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در حال تغییر است که بخشی برای درمان، به بیمارستان و برخی از افراد به مراکز بهداشتی و مراقبان سلامت مراجعه می‌کنند.

زالی تاکید کرد: میزان مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به اندازه ۵ درصد رشد داشته است و برخی افراد علاوه بر بیمارستان‌ها، به مراکز بهداشتی و مراقبان سلامت مراجعه می‌کنند؛ به طوری که افراد با علائم بالینی شدیدتر به مراکز بهداشتی می‌روند.

زالی ادامه داد: متاسفانه امروز ازدحام و جمعیتی در سطح شهر تهران تردد داشتند و این مسئله در الگوی میزان مراجعه افراد به بیمارستان‌ها طی دو روز آینده تغییری ایجاد نمی‌کند بلکه پس از دوره نهفتگی بین ۵ تا ۱۴ روز اثر ازدحام و شلوغی‌اش، در آمار‌ها خودش را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: طی یک روز گذشته ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و به خصوص مترو با افزایش بهره وری همراه است که این تراکم در مترو به خصوص در برخی از خطوط، آثارش را در روز‌های آینده نشان می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟