شهردار تهران دستور دورکاری کارکنان شهرداری را امضا کرد / برای مقابله با گسترش کروناویروس در پایتخت

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی، با ورود کرونا ویروس به ایران، تهران بعد از قم و گیلان به عنوان سومین استان آلوده به این ویروس اعلام شد. شهرداری تهران با ضد عفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی سعی کرد ابتلا به بیماری کروناویروس را کاهش دهد. این ارگان در حرکتی مناسب با شیف بندی کارکنان رسانه خود (همشهری) یکی از راه های پیشگیری شیوع بیماری کرونا ویروس را در دستور کار خود قرار داد. از سوی دیگر شورای شهر تهران به شورای عالی ترافیک پیشنهاد داد که طرح محدوده ترافیکی تهران برای مدتی لغو شود تا با استفاده شهروندان تهرانی از خودروی شخصی، از ازدحام در مترو، اتوبوس و... جلوگیری شود. این طرح شاید از ازدحام مردم بکاهد اما می تواند تهران را به پارکینگ متحرک تبدیل کرده و آلودگی هوا را برای مردم به ارمغان بیاورد. زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار رکنا، به بررسی پیشنهاد شورای شهر تهران برای لغو طرح ترافیک پرداخته و تاکید کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و این که وزارت بهداشت بر بر عدم خروج شهروندان از خانه تاکید می کند، پیشنهاد داریم که محدوده یا ساعت های طرح ترافیک را کاهش دهند. البته شهرداری ناوگان حمل و نقل و مکانهای عمومی را ضد عفونی می کند. این پیشنهاد مطرح شد و در شورای عالی ترافیک در حال بررسی است و اگر براساس ظرفیت ها به تصویب برسد ظرفیت اجرایی پیدا می کند.

وی با اشاره به این که استفاده از خوودروی شخصی آلودگی هوا و ترافیک تهران را افزایش می دهد، افزود: مسائل را باید برحسب ضرورت اولویت بندی کنیم. مردم نباید از خانه های خود خارج شوند تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود. شهروندان باید تا جایی که ممکن است باید از خودروی شخصی نیز استفاده نکنند و از خانه های خود خارج نشوند. چرا که امن ترین جا برای مقابله با کرونا خانه است. با توجه به تعطیلی ها و کاهش ساعت کاری احتمال بروز ترافیک سنگین را ندادیم. نمی توان همه مسائل را با هم حل کرد. اضطرار مسائل آنها را در اولویت قرار می دهد. پیشنهاد لغو طرح ترافیک براساساولویت کرونا ویروس مطرح شده است و کوتاه مدت خواهد بود تا از پیک این بیماری عبور کنیم. به گفته وزیر بهداشت ما در پیک و اوج شیوع بیماری هستیم. ترافیک و آلودگی هوا آنقدر نیست که نگرانی جامعه را در برداشته باشد. تعطیلی ها باعث شده جمع کثیری از مردم در خیابان تردد نداشته باشد مگر بر حسب ضرورت به خیابان بیایند.

نژاد بهرام با تاکید بر این که کار اصلی را مردم انجام می دهند، افزود: رعایت بهداشت، عدم عبور و مرور غیرضرور و... را مردم انجام می دهند. مردم نشان داده اند که دغدغه های اساسی را در حل مسائل ضروری نشان داده اند و در ترددهای خود دقت می کنند.

وی با اشاره به این که دورکاری کارکنان شهرداری تاکنون عملیاتی نشده است، بیان کرد: دستورالعملی توسط حناچی، شهردار تهران امضا شده که در طی این مدت زیرساخت ها برای دورکاری کارمندان شهرداری فراهم شده است. برحسب اولویت سنجی در دستگاه هایی که امکان تردد کم وجود دارد. این دستورالعمل جرایی خواهد شد. باید ببینیم این دستور العمل چگونه عملیاتی می شود. شهرداری بیش از 60 هزار نیرو دارد.

نژاد بهرام در پایان تاکید کرد: اقدامات خوبی از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است و این برگ زرینی در کارنامه شهر تهران است. ضد عفونی کردن خودروهای عمومی، در اختیار گذاشتن ملزومات ضد عفونی در تمام ساختمان های شهرداری، آموزش رانندگان تاکسی و... از جمله اقدامات شهرداری بوده است. ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده اقلام مصرفی هستند ولی شهرداری تهران تلاش خود را کرده تا این اقلام را در شهرداری تهیه کرده اند. نصب بنرهای تشکر از کادر درمانی بیمارستان ها، ساخت تبرذهاب آموزشی و انتشار در فضای مجازی، مصوبه دو فوریتی تخصص اعتبار جهت ارائه خدمات به شهروندان و... از اقدامات شهرداری تهران است.

گفتنی است؛ اقدام شهرداری در جهت دورکار شدن کارمندان اینارگان می تواند الگوی کار بسیاری از ارگان های دولتی باشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 547376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟