توصیه های کرونایی جوان ایرانی مقیم چین / کودکان نیز در امان نیستند / 14 روز در خانه بمانید + فیلم
حجم ویدیو: 26.00M | مدت زمان ویدیو: 00:04:07

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی از ساکنان ایرانی در ووهان چین با انتشار ویدیویی درباره ویروس کرونا اظهار کرد: کرونا ویروس برای همه سنین خطر دارد اما میزان مرگ میر در نوزادان و جوانان تنها 0.2 درصد بوده است در حالی که برای افراد مسن 2.6 درصد است.

وی ادامه داد: کرونا ویروس 14 روز در بدن انسان می‌ماند و هیچکس نمی‌داند که یک فرد آلوده ویروس هست یا نیست. البته علائمی مثل سرفه خشک، تب، یا تنگی نفس جزو علائم این بیماری است که اگر در فرد وجود داشت حتما باید برای تست کرونا مراجعه کنند.

علی درباره اینکه اگر فردی بعد از 14 روز مبتلا به این بیماری نشد یعنی در امان است مطرح کرد: کرونا ویروس بسیار خطرناک است و بعد از 14 روز تازه عمق فاجعه خود را نشان می‌دهد. یعنی اگر طبق آمار 10 نفر مرده باشند حدود 800 نفر آلوده در خیابان ها قدم می‌زنند.

او اضافه کرد: من از همه عاجزانه خواهش می‌کنم که 14 روز در خانه بمانند یا اگر نیاز به وسیله ای داشتند تنها یک نفر برای خرید بیرون برود و زمانی که برگشت حتما خود را با آب و صابون ضد عفونی کنند.

این مرد ساکن در ووهان چین با بیان اینکه شاهد این مسئله هستیم که مردم در هول و هوای بازار عید هستند تصریح کرد: به خاطر خرید چند چیز نو جان خود را به خطر نیاندازید. در خانه ها بمانید و دست دادن را تعطیل کنید چرا که این ویروس با هیچکس شوخی ندارد.

علی خاطر نشان کرد: مواد غذایی می‌توانند آلوده باشند بنابراین باید مواد غذایی با دمای بالا پخته شوند چراکه این ویروس با دمای بالا و الکل 75 درصد از بین میرود. بنابراین لباس های خودتان را نیز با الکل 75 درصد ضد عفونی کنند.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی نباید کسی به دنبال سودجویی باشد چرا که هر لحظه ممکن است گریبان افراد را بگیرد تصریح کرد: همه مردم باید یکی شوند علیه این ویروس تا از این مرحله گذر کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟