دولت با ارائه تسهیلات حقوقی و مالی از تشکل های جوانان حمایت کند

به گزارش رکنا، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش بزرگداشت روز بین المللی داوطلب، گفت: ما در فرهنگ ایرانی خود نوع دوستی و بشر دوستی را داریم. در حال حاضر بر اساس آمارها بیش از ۵۲ هزار سازمان مردم نهاد، تشکل و خیریه در کشور داریم.

ابتکار افزود: سازمان ها و تشکل های مردم نهاد ازجمله هلال احمر، آتش نشانی و دیگر تشکل های فعال در کشور در ایجاد توازن اجتماعی و رسیدگی به معضلات کشور بسیار موثر هستند. در طول سال های اخیر تشکل ها در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه های بهداشتی بسیار پیشرفت داشته و اطلاعات خوبی را به مردم در حوزه بیماری ها، ایدز، باروری و غیره ارائه داده اند. 

وی عنوان کرد: عملکرد تشکل های فعال در حوزه محیط زیست، تشکل های فعال در حوزه آسیب های اجتماعی، کودکان، زنان، خانواده و توجه به حقوق و غیره بسیار ارزشمند است و باید این تلاش ها را تقدیر شود.

وی تاکید کرد: لازم است تا در دولت و دستگاه ها از این سرمایه های اجتماعی تقدیر شود و این تقدیر باید در قالب حمایت های مالی، تسهیلاتی و حقوقی باشد. به همین منظور باید دولت امکانات و زیر ساخت های لازم برای تسهیل فرایند ثبت و عملیات های حقوقی تشکل ها را فراهم کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد می توانند روحیه تلاش و همدلی را در جامعه ترویج دهند. در جامعه ما متاسفانه آسیب های فراوانی نظیر فقر و اعتیاد وجود دارد و لازم است تا تشکل ها بر موضوع افزایش تاب آوری اجتماعی بیش از پیش توجه کنند. 

ابتکار با اشاره بر عملکرد معاونت زنان در حوزه تاب آوری اجتماعی نیز اظهار داشت: معاونت زنان طی دو سال اخیر ارتقا تاب آوری اجتماعی را یکی از اهداف خود قرار داده است و آمادگی لازم برای همکاری با سازمان های مردم نهاد را دارد. 

وی ابراز داشت: در این مکان و در جمع جوانان داوطلب کشور اعلام می‌کنم که معاونت زنان از محل اعتبارات سال ۹۸ آمادگی همکاری با تشکل های داوطلبانه و مردم نهاد در زمینه ارتقا تاب آوری اجتماعی را دارد.

ابتکار درباره طرح گفتگوی ملی خانواده نیز توضیح داد: این طرح موضوع دیگری است که معاونت زنان طی دو سال اخیر بر آن توجه داشته است تا به تحکیم بنیان خانواده کمک کند. متاسفانه امروزه بخشی از شبکه های اجتماعی در انتشار اخبار نادرست و نفرت پراکنی تلاش می‌کنند. در همین راستا یکی از مسئولیت های تشکل های مردم نهاد ایجاد شبکه های ارتباطی سالم در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت زنان در سال جاری با هزار سازمان مردم نهاد دوره ۴ روزه توان افزایی مدیریت سازمان های داوطلبانه را برگزار کردیم و آمادگی همکاری بیشتر با دیگر تشکل ها را داریم. 

 

کدخبر: 523746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟