دمای زاهدان به نقطه انجماد رسید

به گزارش رکنا، محسن بستانی رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: بامداد امروز دمای هوای زاهدان با بیش از ۱۰ درجه کاهش به چهاردهم درجه، به مرز صفر درجه رسید و خنک‌ترین شهر استان شد.

او افزود: این سردترین دمای زاهدان از هشتم اسفند سال گذشته تا امروز است.

او ادامه داد: زاهدان با این دمای هشتمین مرکز استان سرد کشور نیز شد به طوریکه سرمای هوا در آن حتی از شهر‌های ارومیه، سنندج، تبریز و خرم آباد نیز سردتر بوده است.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان افزود: علاوه بر زاهدان، بامداد امروز دمای خاش نیز به ۲ درجه سلسیوس بالای صفر رسید و صبح خنکی برای مردم این شهرستان رقم زد.

بستانی خاطرنشان کرد: سرمای هوای حاکم در استان در نتیجه نفوذ زبانه‌های پرفشار و ریزش هوای سرد از عرض‌های بالاتر به استان است که انتظار می‌رود به تدریج روند کاهش دما در شهر‌های جنوبی‌تر استان نیز روی دهد.

وی تصریح کرد: روند کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما از دو روز گذشته در استان آغاز شده است به نحوی که بیشترین کاهش دما با ۱۲ درجه سلسیوس در نصرت آباد روی داده است.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: در حالی امروز کمینه دمای نصرت آباد به ۳.۴ درجه سلسیوس بالای صفر رسید که قبل از نفوذ هوای سرد به استان کمینه دمای این شهر ۱۵.۶ درجه سلسیوس بوده است.

بستان ادامه داد: تا امروز دمای زاهدان، خاش و ایرانشهر نیز بین ۱۱ تا ۱۰ درجه کاهش یافته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 516201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟