به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان؛ محمود دیانتی با بیان اینکه بامداد امروز کمینه دمای زاهدان و خاش در سردترین لحظات به منفی پنج درجه سلسیوس رسید، اظهار داشت: دمای زاهدان از حوالی ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه دیشب به زیر صفر رسید و تا صبح امروز منفی باقی ماند.

وی ادامه داد: علاوه بر این دمای هوای شهر‌های نصرت آباد، هامون، سراوان، سوران، میرجاوه و مهرستان نیز در سردترین لحظات بامداد امروز به زیر صفر رسید و یخبندان در این شهر‌ها روی داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری با اشاره به فروکش کردن وزش باد در شمال استان، ادامه داد: فعالیت جریانات شمالی و ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود تا دو روز آینده یخبندان شبانه در نیمه شمالی استان ادامه داشته باشد.

دیانتی در ادامه با اشاره به افزایش دما در برخی نواحی جنوب استان گفت: در شبانه روز گذشته زرآباد، چابهار و راسک با بیشینه دمای ۲۴ درجه سلسیوس جزو گرمترین شهر‌های کشور شدند.

وی درباره وزش باد در شمال استان نیز عنوان کرد: بیشینه سرعت وزش باد در شبانه روز گذشته در زابل به ۱۹ متر بر ثانیه معادل ۶۸ کیلومتر بر ساعت رسید و کمینه دید افقی را به ۳۰۰۰ متر کاهش داد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟