واکنش شهردار تهران به حذف عنوان «شهید» از تابلو معابر

حناچی شهردار تهران درباره حواشی به وجود آمده چند روز اخیر مبنی بر حذف کلمه "شهید" از تابلو‌های معابر پایتخت گفت: در دوره جدید مدیریت شهری نه تابلو معبری حذف و نه تابلویی نصب شده است.

او افزود: نصب تمام تابلو‌های معابر پایتخت طی ۵ سال گذشته انجام شده است و مدیریت شهری جدید تنها تابلو‌هایی که فرسوده شده بودند را اصلاح کرد.

شهردار تهران تأکید کرد: در دوره مدیریت شهری جدید اقدام گسترده‌ای برای تعویض و نصب تابلو در معابر شهر تهران صورت نگرفته است.

حناچی با بیان اینکه تابلو‌های معابر پایتخت به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: دسته اول شامل تابلو‌های دیوارکوب است که تمام آن‌ها به واژه "شهید" مزین هستند.

او در توضیح دسته دوم تابلو‌های معابر افزود: دسته دوم تابلو‌های عبوری هستند که برای سرعت متوسط ۳۰ کیلومتر به بالا در نظر گرفته می‌شوند، زیرا راننده باید در مسیر حرکت در لحظه بتواند تابلو را بخواند تا مسیر خود را به درستی انتخاب کند.

شهردار تهران تصریح کرد: در تابلو‌های عبوری به دلیل مسائل فنی اختصارنویسی رعایت می‌شود.

حناچی تأکید کرد: تمام همکاران ما در شهرداری مناطق بسیج هستند و هرگونه مغایرت تابلو‌های معابر را اصلاح می‌کنند.

او با تأکید بر اینکه افتخار ما ارائه خدمت به شهروندان برای حفظ آب و خاک ایران اسلامی در زمان جنگ تحمیلی است گفت: ما باید شیوه پیامبر اسلام (ص) را سرلوحه کار خود قرار دهیم، زیرا در روایات آمده است زمانی که فردی برای اقرار به گناه نزد پیامبر(ص) حاضر می‌شد، ایشان عبای خود را به سر می‌کشیدند تا صدای او را نشنوند.

شهردار تهران گفت: به عقیده من افرادی که پیگیر حذف واژه شهید از تابلو‌های معابر هستند، به دنبال اعتلای نام شهدا نیستند.

تشکیل تیم ویژه برای پایش مستمر تابلوهای معابر

همچنین پیروز حناچی شهردار تهران در واکنش به حذف عنوان «شهید» از تابلوی معابر در صفحه توئیتر خود نوشت:

۱. شهدا نقطه ثقل باور‌های دینی و ملی و محل اشتراک و اتحاد همه جریانات کشور هستند و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از نام شهدا و عشق مردم نسبت به آنان عملی ناشایست است که متأسفانه امروز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم.

۲. تیم ویژه‌ای در شهرداری تهران عهده‌دار پایش مستمر و ساماندهی تابلو‌های معابر مزین به نام شهدای گران‌قدر شده‌اند که اشکالات احتمالی به سرعت اصلاح شود.

همچنین از شهروندان می‌خواهم هرگونه ایراد و اشکال را در این زمینه به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

واکنش شهردار تهران به حذف عنوان «شهید» از تابلو معابر

کدخبر: 503895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟