شهردار تهران: شهر تهران در آماده‌باش کامل در برابر رخداد سیل

به مناسبت فرارسیدن 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی ایران، جشن ملی پرچم با حضور شهردار تهران، مقامات دیپلماتیک کشورهای مختلف ازجمله سفیر کشور‌های انگلستان، روسیه، اتریش، سریلانکا، عراق، افغانستان و بلاروس به همراه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر تهران و مقامات دولتی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تهران برگزار شد.

طبق اعلام اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت نوسازی عباس‌آباد جشنواره «عید شرقی» از 2 تا 12 فروردین در محل مجموعه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد واقع در میدان آرژانتین، ابتدای بلوار آفریقا، با برنامه‌های مختلف نمایشگاهی، صحنه‌ای، نمایشی و اجرای موسیقی میزبان گردشگران نوروزی بود.

پیروز حناچی شهردار تهران سخن خود را با تبریک سال جدید، سالروز ۱۲ فروردین و بارش رحمت الهی آغاز نمود و دلیل تأخیر خود را حضور در جلسه ستاد بحران تهران عنوان کرد که با حضور وزیر کشور برگزارشده بود.

شهردار تهران عنوان کرد: علی‌رغم مشکلاتی که در برخی مناطق به دلیل بارش باران به وجود آمده اما از طرفی بخش عظیمی از خشک‌سالی و کم‌آبی در مناطق مختلف مانند زاهدان نیز برطرف شده است.

حناچی در ادامه سخنان خود اعلام کرد که از نظر سیل و رخداد چنین حوادثی مشکلی در پایتخت نداریم، البته در صورت بارش شدید باران نگرانی‌هایی وجود خواهد داشت، اما نیرو‌های مختلف در تهران از ابتدای فروردین در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی گفت: شعار شهرداری تهران، «تهران شهری برای همه» است، این شعار به این معناست که مناطقی تفریحی در تهران وجود داشته باشد که برای همه در دسترس باشد، تمامی طراحی‌هایی که در اراضی عباس‌آباد صورت گرفته از پارک آب‌وآتش تا پل طبیعت و بوستان نوروز، با این نگاه توسعه پیداکرده که مردم در این مناطق نقش اصلی را داشته باشند. شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که مدیریت نوسازی عباس‌آباد که مجری این طرح است با همین نگاه طرح‌های دیگر خود را تکمیل کند.

حناچی عنوان کرد: با هماهنگی‌هایی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته، در هفت رود دره تهران سامانه آماده‌باش و هشدار را فراهم کنیم، شش منطقه دارآباد، دربند، درکه، فرحزاد، کن و وردآورد به‌عنوان دره‌های حاد تهران شمرده‌ می‌شوند که در مدت یک هفته اطلاعات و موارد مهم به‌وسیله پیامک به مردم این مناطق اطلاع‌رسانی شد.

وی در ادامه ابراز داشت: شهرداری تهران در روزهای ابتدای سال سه کار مهم را انجام داده است، در وهله اول به یاری مناطق سیل‌زده شتافت و با ارسال نیروهای انسانی به این مناطق کار کمک‌رسانی را تسریع بخشید. شهرداری همچنین بسته‌های مختلف از اقلام موردنیاز و حیاتی را به این مناطق ارسال کرد.

حناچی گفت: وظیفه دوم شهرداری، شادی مردم و برگزاری مراسم‌های مختلف در سطح شهر تهران است که از این‌ جهت نیز شهرداری تهران تمام تلاش خود را به کار گرفته و با برپایی جشن‌های مختلف به این وظیفه خود عمل می‌کند. شهرداری همچنین خطر سیل را پیش‌بینی کرده و وظیفه سوم خود را آماده‌باش برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی می‌داند.

در ادامه، مراسم تجلیل از ورزشکاران و هنرمندانی که در جهت تعالی پرچم ایران تلاش خود را به کار گرفته‌اند، برگزار شد؛ به همین جهت پیروز حناچی شهردار تهران با همراهی تعدادی از مقامات دولتی همچون آقایان مسجد جامعی، نعمتی، موسوی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران و آقای شهاب‌الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر بر روی صحنه حاضر شدند.

در این مراسم از علیرضا کریمی قهرمان کشتی، آ‌رین غلامی قهرمان شطرنج و محمد معتمدی هنرمند کشور تجلیل به عمل آمد. شهردار تهران با اهدای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به این افراد از زحماتشان قدردانی کرد، شهاب‌الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر نیز لباس مقدس این سازمان را به علیرضا کریمی، آرین غلامی و محمد معتمدی اهدا کرد.

در پایان این مراسم، محمد معتمدی قطعه دیگری را در وصف ایران عزیز اجرا کرد که با تشویق حضار همراه شد. جشن ملی پرچم با اجرا گسترده آتش‌بازی و موسیقی در محیط اراضی عباس‌آباد به پایان رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟