طرح «نذر آب» در شهرستان خاش

شاهین فتحی با اشاره به ارائه خدمت کاروان سلامت هلال‌احمر تهران از روز جمعه اول شهریور در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: با حضور ۱۵ پزشک و ۴۰ نیروی اجرائی در بخش «نوک‌آباد» و روستای «چاه‌ احمد» خاش خدمات سلامت شامل دندانپزشکی، ‌پزشکی عمومی، روانپزشکی و جراح عمومی ارائه و روزانه ۳۰۰ نفر ویزیت رایگان شده و بیش از یکهزار نفر خدمات رایگان دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران گفت: در طرح «نذر آب۲» ۸۰ بسته غذایی و بهداشتی در میان روستائیان خاش توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع ۶۰ هزار بطری آب معدنی تامین شده از سوی خیرین در شهرستان خاش، افزود: همچنین ۶۰ تانکر آب در سه نوع هزار، دو و پنج هزار لیتری در روستاهای نیازمند شهرستان خاش توزیع می‌شود و بر اساس هماهنگی با آب و فاضلاب شهرستان مقرر شد تا تامین آب این تانکرها به صورت منظم انجام شود و روستائیان بتوانند حجم قابل توجهی از آب شیرین را داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران گفت: همچنین تیم بازسازی و بهسازی مدارس بخش نوک آباد برای سال تحصیلی جدید، ۶ نفر نقاش و معمار هستند که داوطلبانه به نیروهای محلی برای بهسازی مدارس کمک می‌کنند.

وی افزود: بخش دوستدار کودک نیز با حضور اعضای جوانان و تیم سحر استان تهران تاکنون در ۴ مدرسه نوک‌آباد فعالیت فرهنگی و هنری داشته و اسباب‌بازی‌های اهدایی خیرین را میان بچه‌ها توزیع کرده‌اند.

فتحی گفت: به علاوه یک دستگاه تصفیه آب صنعتی با ظرفیت ۷ هزار لیتر آب در روز از طریق خیرین اتاق بازرگانی تهران تهیه و روز گذشته در نوک‌آباد شهرستان خاش به عنوان ایستگاه آب شیرین نصب شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 499380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟