رها سازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در رودخانه‌های گلستان

به گزارش رکنا، محسن یحیایی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان در چهارمین جلسه کمیته برنامه ریزی و نظارت بر رهاسازی بچه ماهیان دریایی استان اظهار کرد: تاکنون بیش از 7 میلیون قطعه بچه ماهی کپور در منطقه گوگ تپه دو، انبار الوم و یلمه سالیان در حوضه گرگانرود رهاسازی شده است.
دبیر کمیته برنامه ریزی و نظارت بر رهاسازی بچه ماهیان گلستان افزود: در مسیر رودخانه قره سو نیز تاکنون بیش از 200 هزار قطعه بچه ماهی کپور با میانگین وزنی 4 گرم رهاسازی شده است.
وی در ادامه با اشاره به رهاسازی بچه ماهیان تولید شده در مرکز بازسازی ذخائر ماهیان استخوانی استان، اظهار کرد: رهاسازی بچه ماهیان کلمه نیز در رودخانه قره سو آغاز شده و تاکنون بیش از 2 میلیون قطعه بچه ماهی با میانگین وزنی 67 گرم در این رودخانه رهاسازی شده است.
یحیایی بیان کرد: بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری گونه قره برون تولید شده در مرکز بازسازی ذخائر ماهیان خاویاری شهید مرجانی، با میانیگین وزنی 4 گرم در داخل رودخانه گرگانرود رهاسازی شده است. همچنین رهاسازی دوگونه شیب و دراکول نیز در دستور کار قرار دارد که با توجه به پایین بودن وزن بچه ماهیان این دوگونه، در فرصت مناسب این رهاسازی آغاز خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 482834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟