به گزارش رکنا، سردار ایوب سلیمانی در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت پلیس تهران بزرگ گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد سرقت‌های کشور در ۱۰ استان رخ می‌دهد که لازم است این آمارها را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: همچنین طبق آمارها ۴۰ درصد از کل سرقت‌ها در تهران بزرگ، فرماندهی غرب و شرق تهران و البرز رخ داده است.
جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: برای کاهش این آمار نیازمند نظارت بر سارقان سابقه‌دار، نظارت بر مالخران، تامین تجهیزات روز، مبارزه‌ دیگر دستگاه‌های مسئول و ....هستیم.
وی در ادامه به تشریح روند سرقت در کشور پرداخت و گفت: سرقت در کشور تا پایان سال ۹۶ از یک روند طبیعی برخوردار بود و ما بیشتر در سرقت‌های مهم، سرقت به عنف و سرقت‌های خشن تمرکز داشتیم و درخصوص سرقت‌های خرد نیز افزایشی در کار نبود و به عبارتی سرقت‌ها تحت کنترل بود.
وی ادامه داد: در نیمه اول سال ۹۷ به دلیل مسائل محیطی و شرایط اقتصادی کشور با روند رو به رشد سرقت به خصوص در سرقت‌های خرد روبه‌رو شدیم. به طوری که هر ماه احساس می‌کردیم که این روند با شیب تندی در حال افزایش است.
سلیمانی با بیان اینکه در نیمه دوم سال گذشته قرارگاه جهادی مقابله با سرقت فعال شد، گفت: در همین راستا نیز دستورالعمل‌های علمیاتی لازم تدوین و نشست‌ها و هماهنگی با سازمان‌های مرتبط برگزار شد.
سلیمانی با اشاره به برنامه‌ریزی ناجا برای نیمه دوم اسفند و نیمه اول فروردین اظهار کرد: طرح خاصی برای کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی و نیز کاهش سرقت تدوین و ابلاغ کردیم که نتایج هردو موفقیت آمیز بود به طوریکه شاهد کاهش ۲۲ درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی بودیم و طی این مدت توانستیم بیش از ۲۵ درصد شیب سرقت را کاهش دهیم.
به گفته جانشین رییس پلیس کشور اجرای این طرح‌ها با هدف کاهش جانباختگان و کاهش سرقت ادامه خواهد داشت و جلسات اینچنینی مشابه در دیگر شهرها نیز برگزار خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 477419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟