مجازات‌پرتاب مواد محترقه خطرناک در اماکن عمومی چیست؟

به گزارش رکنا، با نزدیک شدن به ایام چهارشنبه آخر سال شاهد بروز حوادثی هستیم که بر اثر انفجار موادمحترقه و منفجره ایجاد شده و منجر به بروز خسارات جانی و مالی می‌شود.

قربانیان حوادث چهارشنبه آخر سال تنها افرادی نیستند که با مواد محترقه و خطرناک سروکار دارند بلکه بعضاً شهروندانی نیز که ناظر حوادث خطرناک چهارشنبه آخر سال بوده‌اند در موارد متعددی دچار مصدومیت، قطع عضو شده یا بینایی خود را از دست داده‌اند.

اما سؤال اینکه در برخورد با این‌گونه افراد چه قوانین بازدارنده‌ای اندیشیده شده است؟ قانون به صراحت افرادی را که در معابر و اماکن عمومی در چهاشنبه آخر سال اقدام به پرتاب اینگونه مواد می‌کنند و سبب ایجاد اختلال در نظم عمومی می‌شوند را به مثابه مصداق ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت برای شهروندان تلقی کرده و برای آنان مجازاتی درنظر گرفته است.

در ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی آمده است: هرکس با هیاهو و جنجال با حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا سه سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

در همین حال نیروی انتظامی نیز ضمن هشدار به افرادی که قصد برهم زدن آسایش و آرامش مردم را در شب چهارشنبه آخر سال دارند، از برخورد جدی با مخلان نظم و امنیت در این شب خبر داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟